Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

29 Μαΐ 2015

Η απαξίωση του ελληνικού πανεπιστημίου καλά κρατεί...

*του Τάσου Αμπελίδη
Αντιπρόεδρου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Χαλκιδικής ο “Αριστοτέλης”


Για μια ακόμη φορά, μέσα από ένα ακόμη νομοθέτημα, ξεχειλίζει η απογοήτευση για τις προθέσεις της ελληνικής πολιτείας. Με τον πρόσφατο νόμο 4327/2015 (προϊόν μηδενικής διαβούλευσης με τους άμεσα εμπλεκόμενους) ορίζονται τα κριτήρια για την επιλογή στελεχών διοίκησης.


 Ένα από τα κριτήρια αυτά αφορά την πιστοποίηση σε κάποια ξένη γλώσσα. Κατά τη διαδικασία κατάθεσης του προσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων προβλέπονταν πως: “Δεν μοριοδοτείται η γνώση ξένης γλώσσας εφόσον έχει χρησιμοποιηθεί ως τυπικό προσόν για την απόκτηση κάποιων από των κριτηρίων επιστημονικής- παιδαγωγικής συγκρότησης”. Αυτό ουσιαστικά σήμαινε πως η πρόσκτηση κάποιου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου από ιδρύματα του εξωτερικού δε θα απέφερε αυτόματα και τα μόρια γλωσσομάθειας!!!

Δυστυχώς, κατά τη διαδικασία ψήφισής του, στην ολομέλεια της Βουλής το σημείο αυτό αφαιρέθηκε με αποτέλεσμα να επανερχόμαστε στο προηγούμενο στρεβλό καθεστώς όπου οι κάτοχοι ανάλογων τίτλων καρπώνονταν και τα μόρια της γλωσσομάθειας!!!


Η σοφία της πρόσφατης εμπειρίας για μια ακόμη φορά δεν αξιοποιήθηκε. Είναι χαρακτηριστικό πως στην τελευταία κρίση για την επιλογή σχολικών συμβούλων μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 10%, από το σύνολο των αιτήσεων που κατατέθηκαν και αφορούσαν τίτλους εξωτερικού, επικαλέστηκαν και υποστήριξαν την επάρκεια τους στην ξένη γλώσσα κατά τη διαδικασία της συνέντευξης.


Το γεγονός αυτό από μόνο του αποτελεί τρανή απόδειξη του αναξιόπιστου και ανυπόληπτου τρόπου προσμέτρησης των μορίων γλωσσομάθειας ως απόρροια κάποιου μεταπτυχιακού τίτλου ιδρυμάτων του εξωτερικού. Μια ανυποληψία που είχε διορθωθεί μέσω της υποστήριξης στη γλώσσα πρόσκτησης του κάθε τίτλου.


Είναι βέβαιο πως η συντεταγμένη πολιτεία με τις πράξεις και τις επιλογές της σηματοδοτεί τις κινήσεις των πολιτών. Με τη συγκεκριμένη επιλογή, της αφαίρεσης της παραπάνω πρόβλεψης, τα μηνύματα που εκπέμπονται στον εκπαιδευτικό κόσμο της χώρας είναι σαφή, αλλά και τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι αμείλικτα:
-Προτιμήστε ανάλογους τίτλους του “εξωτερικού” έτσι ώστε να πριμοδοτηθείτε με τα επιπλέον μόρια γλωσσομάθειας!!!
-Απαξιώστε την έρευνα στο ελληνικό πανεπιστήμιο αφού δεν μπορεί να σας αποφέρει άλλο χρησιμοθηρικό αποτέλεσμα!!!
-Τελικά, συνεργήστε στην καταβαράθρωση της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευση!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου