Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

23 Δεκ 2015

Στέφανος Κόφφας - Άδραξε νωρίς, τη μέρα της ζωής του κι αυτό είναι η ίδια η έμπνευση για ζωή….

Μια συνάντηση με τον Στέφανο, δε θα μπορούσε να μην είναι μέσα σε κλίμα βαθιάς φιλίας και κουβέντας που συνυπάρχουν το χιούμορ με την ουσία, το vintage στυλ με το glamour του σήμερα, σε έναν χώρο που χαρακτηρίζεται από την αισθητική ματιά του ίδιου…. 
Μια ματιά, πιο ώριμη, πιο κατασταλαγμένη, που διατηρεί όμως τη λαχτάρα της πρώτης νιότης, για δημιουργία, για όνειρα, που δεν τιθασεύεται σε «πρέπει» και «κανόνες».
Ο Στέφανος έχει θέσει τα δικά του όρια στη ζωή του. Όρια που κρατούν καλά φυλαγμένα εντός τους, την ευαισθησία ενός αγοριού που μεγάλωσε δίπλα στη θάλασσα, μέσα σ' ένα ζεστό σπιτικό, την έμπνευση ενός ώριμου ανθρώπου που γνωρίζει πώς να ανακατεύει χρώματα, μουσικές, ποίηση και μυρωδιές και να δημιουργεί το μοναδικό, το διαφορετικό που όμως συνυπάρχει αρμονικά στο φυσικό περιβάλλον… με τη ζωή την ίδια. 
Παρακολουθώ τα βήματα της ζωής του, πολλά χρόνια. Από την …πρώτη ενηλικίωσή μας. Και το σίγουρο είναι πως κάθε επιτυχία του δεν ήταν τυχαία, και κάθε νέα του επιτυχία, δεν είναι η τελευταία. Απο τους πιο πετυχημένους διακοσμητές της Ελλάδας, που το φανερώνουν οι δουλειές του, low profil με εκλεπτυσμένο γούστο. Ο Στέφανος άδραξε νωρίς τη μέρα της ζωής του και αυτό είναι η ίδια η έμπνευση για ζωή…. 

Συναντηθήκαμε στο “Carpe Diem”, το τελευταίο του δημιούργημα στην παραλία Χαλκίδας, με θέα τον ευβοϊκό και μεταξύ ζεστού καφέ, γλυκίσματος και αναμνήσεων, μιλήσαμε για το τώρα και το παρόν του αύριο…. 
Να σου συστήσω τον Στέφανο Κόφφα…
Όπως καλά ξέρεις γεννήθηκα, μεγάλωσα και πέρασα όλη μου τη σχολική εκπαίδευση στη Χαλκίδα. 
Αργότερα, συνέχισα τις σπουδές μου στην Αθήνα, δουλεύοντας παράλληλα και παρέμεινα εκεί όπου και δραστηριοποιούμαι όλα αυτά τα χρόνια. 
Δούλεψα για τα μεγαλύτερα Brands στη χώρα μας, Cartier, Ελαΐς, Unilever, Vodafone, Όλα τα malls σε Ελλάδα και Κύπρο, Diageo, Coca Cola κ.α 

1. Πώς θα περιέγραφες εσύ το «Carpie Diem»; 
Σ.Κ. Μετά από 15 χρόνια σχεδόν, επέστρεψα εδώ για ένα καινούριο project. Η οικογένεια Ηλιάδη και ειδικά ο φίλος μου, Ιορδάνης Ηλιάδης μου ζήτησε ένα καινούριο Café. Αμέσως το όνομα που του έδωσα ήταν "Carpe Diem". «Άδραξε τη Μέρα», στα Λατινικά και για μένα «άδραξε την ευκαιρία να ξανά στήσεις» ένα μαγαζί στη Χαλκίδα, όπως είχα κάνει στα πρώτα μου βήματα, φέρνοντας αυτή τη φορά μαζί μου, την εμπειρία και το στιλ που απέκτησα μέσα από τη πορεία μου όλα αυτά τα χρόνια !!! 

2. Τί διαφορετικό ήρθε να προσφέρει στον κόσμο της Χαλκίδας, το «Carpe Diem»; 
Σ.Κ. Ειλικρινά, δε ξέρω αν ήρθε να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Σίγουρα έχει καινοτομίες, αλλά αυτό θα το κρίνει ο χρόνος και ο κόσμος. Αυτό που μπορώ να σε διαβεβαιώσω είναι πως σχεδιάστηκε και στήθηκε με τους κανόνες ενός brand. Ήθελα να χτίσω ένα καινούριο brand και όχι άλλο ένα Cafe'. Διαφέρει σκηνογραφικά από οτιδήποτε υπάρχει στην πόλη μας. Όμως, κυρίως αυτό που ήθελα να εξασφαλίσω, είναι να μυρίζει ζεστασιά, ανθρωπιά, χαμόγελο, φρεσκάδα, αρώματα μεσογειακά, Χαλκίδα και φυσικά Καφέ και βούτυρο. Αλλά όχι στο επιτηδευμένο του. Με σεβασμό στα οικοδομικά υλικά, με έμπνευση από μια άλλη εποχή αλλά στη σύγχρονη εκδοχή του και με σεβασμό πάνω απ’ όλα στους πελάτες του. So simple so cick !!!! 

3. Πώς σου γεννήθηκε η ιδέα για το συγκεκριμένο μαγαζί; 
Σ.Κ. Όταν έλαβα την πρόσκληση για το συγκεκριμένο project, δε σου κρύβω πως κοντοστάθηκα στην αρχή. Γνώριζα για την τοπική αγορά και ήξερα πως πρέπει να δημιουργήσω μια νέα συνήθεια για τους συντοπίτες μου, καθότι το «Cafe» είναι δύσκολο κομμάτι από μόνο του. Δεν είχα να «παίξω», ούτε με πολλά τετραγωνικά, ούτε με μεγάλη «φάτσα», όπως λέμε στη δουλειά μας. Η πρόκληση αυτή όμως, για μένα, γινόταν όλο και μεγαλύτερη και με ιντριγκάριζε. Αυτό με έκανε να εμπνευστώ και να ευδοκιμήσει μέσα μου η ιδέα, για το τι ήθελα να κάνω. Ήθελα ένα Handmade μαγαζί, που θα γίνουν όλα στο χέρι. Δεν υπάρχει τίποτα τυποποιημένο. Ακόμη και οι τοίχοι του, έγιναν με πινέλο ζωγραφικής και σπάτουλα. Ήθελα να είναι ευδιάκριτο και από τον πιο αδαή, πως όλα έγιναν με μεράκι και αγάπη. Στόχος μου δεν ήταν να αρέσει απλά ...αλλά μπαίνοντας στο Carpe Diem να εισπράττει ο καθένας, με πόση αγάπη δημιουργήθηκε!!! Έχω μάθει καλά απο το σπίτι μου, πως όταν δώσεις αγάπη, θα πάρεις αγάπη!!! Αυτή ήταν η κεντρική ιδέα για τη γέννηση του !!!!! 

4. Τί σημαίνει για σένα αυτή η δουλειά στη γενέτειρα σου τη Χαλκίδα; 
Σ.Κ. Ναντίν μου για μένα ήταν μια μεγάλη πρόκληση να καταφέρω τους Χαλκιδέους να το προσέξουν, να το σχολιάσουν και να ασχοληθούν, ελπίζοντας να το αγαπήσουν. Άλλωστε ξέρω καλά, πόσο δύσκολο κοινό είμαστε .... Σήμερα, σχεδόν μετά από ένα μήνα λειτουργίας του, έχω εισπράξει προσωπικά τόση αγάπη και τόσο θαυμασμό, καθημερινά, με τόσα μηνύματα, τόσα καλά σχόλια, που πραγματικά ήταν ότι ονειρεύτηκα για την αρχή του!!!!! Οφείλω να ευχαριστήσω την οικογένειά Ηλιάδη που επένδυσε πάνω στην ιδέα μου, αλλά και στην ομάδα του Carpe Diem που είναι το άλλο 50% της επιτυχίας. Παιδιά πρώτα με ήθος, - διαφορετικά δε θα ήταν επιλογή μου, άλλωστε – που σου δημιουργούν τη διάθεση να τους συναντήσεις στο Carpe Diem και να απολαύσεις τον καφέ σου, με άνεση και τη ζεστασιά ενός οικείου χώρου και προσώπου!!! 

5. Πώς είναι για σένα να δέχεσαι προτάσεις για δουλειά στη Χαλκίδα; 
Σ.Κ. Η δουλειά μας είναι αρκετά δύσκολη αν θέλουμε να την κάνουμε σοβαρά, κάθε μας γραμμή σε μια κόλα χαρτί μεταφράζεται κατασκευαστικά και συνεπάγεται με χρήμα. Έχουμε το 100% της ευθύνης του έργου ή τουλάχιστον έτσι έχω μάθει να λειτουργώ στη δουλειά μου. Θα επωμιστώ την αποτυχία, αλλά έχω μάθει να μοιράζομαι την επιτυχία και το Carpe Diem έγινε από ανθρώπους που αγάπησαν την ιδέα και το concept. Πίστεψαν σε έναν Χαλκιδαίο που δεν ήξεραν, δεν τους ήταν γνώριμος, απλά κάπου μπορεί να τον είχαν ακούσει. Σχεδίαζα λεπτομέρειες και κοιταζόντουσαν .... στο τέλος όμως το χαζεύαμε παρέα και καμαρώναμε!!! 
Εδώ, θα ήθελα να μου δώσεις την ευκαιρία να αναφέρω όλους αυτούς τους ανθρώπους που δούλεψαν μαζί μου τρεις μήνες, ακούραστα. Τον Μπισμπικόπουλο Γιάννη και τον Γιώργο, τοιχοποιίες γυψοσανίδες. Αυτοί οι άνθρωποι κατάφεραν να κάνουν πολλούς να σκίσουν τα πτυχία τους για το νομό βαρύτητας. Εκτός από το χειροποίητο γύψινο που κοσμεί το κεντρικό σαλόνι, έχω έναν τοίχο με γυψοσανίδες 45 μοιρών κλίση προς τα κάτω, χτισμένο όλο με παλιό τούβλο .... δε πρόκειται να πέσει ....
 Αφοί Ντελέκος, τον Κώστα και τον Γιάννη. Οι άνθρωποι που ότι ζήτησα από σίδερο, κατασκευές από λαμαρίνα, χειροποίητες κιγκαλερίες που τους σχεδίαζα, ταμπέλες, καθρέφτες, τον κεντρικό μου πολυέλαιο από γαλβανιζε σωλήνες, δεν μου είπαν ποτέ δεν γίνεται και το αποτέλεσμα άρτιο!!!! 
Το Mdesign και προσωπικά τον Γιώργο Μπακογιώργο που κατασκεύασε από την αρχή, ένα αντίγραφο περιπτέρου του ’50 - δύσκολο heat - χωρίς να γίνει κανένα λάθος!! Και ανέλαβε όλες τις ξύλινες κατασκευές!! 
Τον Γιώργο Τσουτη, που είχε την ευθύνη των υδραυλικών και του φωτισμού. Ήθελα να περνούν όλα μέσα από σωλήνες νερού, καλώδια ελεύθερα, να καταλήγουν σε φωτιστικά και κάθε φορά έλεγε "εδώ δεν κάνουμε ηλεκτρολογικά, αλλά έργα τέχνης" με πολύ υπομονή !!! 
Τον Κώστα Μπελεγρίτη για τον σωστό κλιματισμό και εξαερισμό του χώρου. Αν μη τι άλλο, χρειαζόμαστε πρώτα μια καθαρή ατμόσφαιρα !!!!! 
Το Ζαούρη Αντώνη. Ο άνθρωπος που μας προμήθευσε όλο αυτό το vintage υλικό που ζήτησα, από λάμπες, πρίζες, παλιές ασφάλειες, προβολείς, θεατρικά φώτα αλλά και της τελευταίας τεχνολογίας ledotenias. Με γνώση και επιμονή, ήθελε να μου βρει το καλύτερο !! "Βάλθηκες να ταράξεις τα νερά της Χαλκίδας" ήταν η ατάκα του όταν με γνώρισε !!! 
 Τον Κρίματογλου Λάζαρο, για όλα τα οικοδομικά υλικά και ιδιαίτερα το Σπύρο... που ήταν πάντα δίπλα μου, να μου βρει λύση για ότι υλικό ζήτησα !!!! 
Το My mega market, την Μπιάνα και τον Δόξη Καφανη, που ό,τι χρειάστηκα, ό,τι ώρα το ζήτησα, ήταν εκεί να μου το φέρουν στο καλύτερο κόστος !!!! 
 Τον Δράκο Λάζαρο, για τη φωτιζόμενη τέντα του εξωτερικού μου μπαρ. Πραγματικά έκανε αυτό που ήθελα !!! 
 Στολίδι το έχουν αποκαλέσει οι περισσότεροι, όταν άναψε τα φώτα του. 
5.200 views στην πρώτη του εμφάνιση.... 
Είναι αποτέλεσμα ανθρώπων που αγαπούν αυτό που κάνουν και εγώ με τη σειρά μου βρήκα ανθρώπους να εμπιστεύομαι για την επόμενη δουλειά μας !!!!! Thank youuuuuuu guys !!!!!! Χωρίς όλους εσάς θα είχε μείνει μόνο στα σχέδια !!!! 

6. Πώς θα ήθελες να σε βρούμε επαγγελματικά σε μια δεκαετία απο τώρα; 
Σ.Κ. Σε μια δεκαετία από τώρα, θα ‘θελα να έχω παρουσιάσει μέσα από τη δουλειά μου, την καλύτερη μου εκδοχή. Να έχω κινηθεί με σεβασμό απέναντι στους ανθρώπους και να μπορώ να έχω την πολυτέλεια να ταξιδεύω περισσότερο!! 

7. Με τί ασχολείται στον ελεύθερο χρόνο του ο Στέφανος;
Σ.Κ. Ο ελεύθερος χρόνος μου αρκετά περιορισμένος και τον αφιερώνω σε ότι αγαπώ !!!! Γεμίζω μπαταρίες και ξανά δουλειά !!!! Άλλωστε θέλω να σου πω πως δεν δουλεύω… αλλά παίζω. Με συνεπαίρνει σαν μικρό παιδί αυτό που κάνω!!! 

8. τρεις επιθυμίες που θέλεις να γίνουν πραγματικότητα το νέο χρόνο. 
Σ.Κ. Οι 3 ευχές μου για το νέο χρόνο, είναι να έχουν υγεία, υπομονή και ευδαιμονία, οι άνθρωποι που αγαπώ και για όλους μας !!!!
Περισσότερες θέσεις εργασίας για ανθρώπους που έχουν τη θέληση να δουλέψουν !!!! 
Και τέλος μια Ελλάδα στη θέση που της αξίζει !!!! 

9. Θα ήθελες να σχολιάσεις την πόλη σου, τη Χαλκίδα, όπως είναι σήμερα και τί θα άλλαζες εσύ σ αυτήν;
Σ.Κ. Η γενέτειρα μου, …μια πόλη που τη λούζει ο Ευβοϊκός και μυρίζει πεύκο!!!! 
Σίγουρα θα ήθελα τα κάστρα μας, αλλά λίγο ουτοπικό. 
Παρ’ όλα αυτά θα προτιμούσα περισσότερο χαρακτήρα μιας όμορφης παραθαλάσσιας πόλης, με τα τραπεζάκια και τις καρέκλες πάνω στην παραλία, όπως ήταν παλιότερα.
Διαθέτουμε από τις πιο όμορφες παραλίες, αλλά νομίζω λίγο τσιμεντένια και χωρίς χαρακτήρα. 
Μήπως, αντί το λιμενικό και οι υπόλοιπες αρχές να κυνηγούν, ειδικά στις μέρες μας, τους χώρους εστίασης για το αν έχουν πλαστικά στο περιβάλλοντα χώρο, να βρουν ανθρώπους που θα προτείνουν μια ενιαία εικόνα καθισμάτων δίπλα στον Εύριπο, με πολύχρωμες ομπρέλες, ώστε να βοηθήσουν σε περισσότερες θέσεις εργασίας και σε μια πιο ζωντανή παραλία ..... Χρώματα και αρώματα είναι η ζωή και οι πόλεις που κρατούν το χρώμα τους και το άρωμα τους, γίνονται πόλος έλξης !!!!!!

ΥΣ. Ευχαριστώ τον Στέφανο, εκτός των άλλων, που μας παραχώρησε φωτογραφίες απο τα σχέδια του Carpe Diem, της δουλειάς του. 












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου