Την εποχή του Ιντερνετ, ο έρωτας και το φλερτ δεν
περνούν πλέον από το στομάχι, αλλά από το πληκτρολόγιο- Ανθίζουν online γραφεία
συνοικεσίων που προσφέρουν γνωριμίες.
Ένας άνδρας της δεκαετίας του ’50
περιμένει κάτω από ένα μπαλκόνι την αγαπημένη του για να της δώσει λουλούδια-
στις πιο cult περιπτώσεις κάνει και καντάδα.
Ένας άνδρας των ΄80s και ένας
άλλος των 90′s τρέχουν σε ντίσκο και μπαρ για να βρουν το έτερόν τους ήμισυ.
Την ίδια στιγμή, ένας άνδρας της εποχής μας μιλά όλο το βράδυ στο facebook και
σε κάμερα με την κοπέλα που τον ελκύει και σκαρφίζεται όλο το βράδυ ατάκες στο
twitter για να την εντυπωσιάσει. Μην ξαφνιάζεστε. Είναι απλά η διακύμανση του
φλερτ ανά τις δεκαετίες.
Η σημερινή εποχή, είναι η εποχή της
ραγδαίας εξέλιξης και της τρομακτικής ταχύτητας, δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη
την -κατά πολλούς- μεγαλύτερη δύναμη στον κόσμο, τον έρωτα. Το φλερτ έχει
προσαρμοστεί στις νέες εποχές και επιχειρεί να κάνει ένα «μπάσιμο»
χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της καθημερινότητας μας, δηλαδή τα social media και
το Ιντερνετ συνολικότερα. Το φλερτ έχει προσαρμοστεί στις νέες
εποχές και επιχειρεί να κάνει ένα «μπάσιμο» χρησιμοποιώντας τα social media και
το Ιντερνετ συνολικότερα.
Στην εποχή της διαδικτυακής
εξάπλωσης, το φλερτ έχει γίνει μια προσθήκη της ιντερνετικής μας ζωής, μια
ακόμη λειτουργία του facebook και του twitter. Οι λόγοι είναι πολλοί: Η εργασία
κατ’ αρχήν, η οποία στερεί τη δυνατότητα σε πολύ κόσμο να βγει και να φλερτάρει
σε ένα μπαρ ή μια καφετέρια. Η αναδίπλωση αυτή των ανθρώπων, είχε ως αποτέλεσμα
να γίνουμε όλοι δειλοί. Ετσι, το Ιντερνετ σιγά σιγά φαντάζει μια ελκυστική
ιδέα. Μια καλή φωτογραφία -’ίσως και με μια δόση photoshop-, ένα «πιασάρικο»
ψευδώνυμο και ένα στιλ ομιλίας το οποίο δεν έχει σχέση με τον πραγματικό μας
εαυτό και είμαστε έτοιμοι: ο διαδικτυακός -επίδοξος- εραστής αρχίζει τη δράση
του.
Αυτή η σημερινή πρακτική, δηλαδή το
online φλερτ, ίσως να φαίνεται παράδοξη στις μεγαλύτερες γενιές, ωστόσο είναι
μια καθημερινή πρακτική της σημερινής νεολαίας. Το Ιντερνετ άνοιξε πόρτες ακόμη
και στον έρωτα, όπως φαίνεται και από τις πρόσφατες έρευνες, οι οποίες δείχνουν
τα ακόλουθα στοιχεία:
Το 43% των Ελλήνων έχει κάνει σχέση
από το Διαδίκτυο
Το 54% θεωρεί πιο εύκολο το online
φλερτ
Το 11% έχει συνδρομή σε site
γνωριμιών
Το 25% έχει κάνει μακροχρόνια σχέση
από το Διαδίκτυο και το 8% έχει παντρευτεί
Δεν είναι λίγο παράδοξο ότι μια
παγωμένη κρύα μηχανή είναι αυτή η οποία συντονίζει την ερωτική μας
αλληλεπίδραση;
«Ανθίζουν» τα online γραφεία
συνοικεσίων
Την ίδια στιγμή, τα online γραφεία
συνοικεσίων γνωρίζουν ημέρες δόξας. Είναι διαδικτυακά γραφεία, τα οποία
αναλαμβάνουν να φέρουν κοντά τους ανθρώπους, είτε απλά για να δημιουργηθούν
κοινωνικές σχέσεις, είτε για κάτι παραπάνω- αυτό εξαρτάται από τους
συμμετέχοντες. Είναι μια απλή αλλά σημαντική ένδειξη του πόσο έχει αλλοιωθεί η
έννοια του φλερτ σήμερα και πόσο έχει προσαρμοστεί στις διαδικτυακές εξελίξεις
της εποχής μας.
Ωστόσο, ακόμη και εκεί υπάρχουν
επιτήδειοι οι οποίοι προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τους ανθρώπους που αναζητούν
μια συντροφιά. Ψεύτικα προφίλ, συνομιλίες με σκοπό την απάτη, χάκερς οι οποίοι
προσπαθούν να «αλιεύσουν» προσωπικά δεδομένα – όλα υπάρχουν στον ιντερνετικό
«μπαξέ». Δεν ήταν λίγες οι φορές που κάποιος επίδοξος διαδικτυακός «εραστής»
διαπίστωσε ότι η Κατερίνα από την Θεσσαλονίκη που συνομιλούσε εν τέλει ήταν… ο
Μπάμπης από τον Βόλο που γέλαγε μαζί του όλο το βράδυ για την αφέλεια του.
Αλλά ακόμη και στις περιπτώσεις που
δεν υπάρχει απάτη, υπάρχει σίγουρα κερδοσκοπία. Στα online γραφεία συνοικεσίων,
παρελαύνουν αιθέριες υπάρξεις οι οποίες σαγηνεύουν τους χρήστες. Επιχειρούν να
τους μιλήσουν και τότε… έρχεται η λυπητερή: Πρέπει να πληρώσουν συνδρομή
προκειμένου να φλερτάρουν.
Τέτοια site που προσφέρουν την
ευκαιρία για συνοικέσια, είναι πολλά και στην Ελλάδα, όπως
το
agapame.com,
το
badoo.com,
το
dateplanet.gr,
το
goomena.com,
το
parea.gr
και
το perfectdates.gr.
Τελικά μάλλον η ζήτηση του Έλληνα
για διαδικτυακή συντροφιά είναι μεγάλη, παρά τις διαβεβαιώσεις του -κυρίως
στους φίλους του- ότι είναι ένας θερμός εραστής. Πάντως το φαινόμενο δεν είναι
μόνο ελληνικό αλλά παγκόσμιο, καθώς συναντάμε διαδικτυακούς χώρους γνωριμιών σε
μεγάλες εφημερίδες όπως η Guardian, η Telegraph και η Independent, ενώ παράλληλα
υπάρχουν και ανεξάρτητα τέτοια site όπως τοmatch.com και το mysinglefriend.com
τα οποία έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα. Τελικά το διαδικτυακό φλερτ «πουλάει»
παγκοσμίως…
Δεν είναι λίγο παράδοξο ότι μια
παγωμένη κρύα μηχανή είναι αυτή η οποία συντονίζει την ερωτική μας
αλληλεπίδραση; Δεν είναι παράξενο ότι αντί για πρώτο ραντεβού γνωριμίας όλο και
περισσότεροι προτιμούν οι πρώτες επαφές να γίνονται διαδικτυακά; Οσα προβλήματα
και να μας έχει λύσει το διαδίκτυο στην καθημερινότητα μας, υπάρχουν μερικές συνήθειες
του παρελθόντος όπως η αμεσότητα και η ευθύτητα, οι οποίες δε μπορούν να
αντικατασταθούν, παρά μόνο να υποκατασταθούν…
*του
Δημήτρη Παπαγεωργίου, http://www.diaforetiko.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου