Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

26 Ιαν 2013

Kινητήρας που λειτουργεί με αέρα!


Σε τρία χρόνια από σήμερα πολλά αυτοκίνητα θα κινούνται χρησιμοποιώντας ως πηγή ενέργειας τον αέρα. Ο γαλλικός όμιλος PSA Peugeot-Citroën παρουσίασε προχθές έναν καινούργιο υβριδικό κινητήρα (Hybrid Air) που λειτουργεί με συμπιεσμένο αέρα αλλά και με ντίζελ. Πρόκειται για τον πρώτο κινητήρα τέτοιου τύπου που αναμένεται να τεθεί σε μαζική παραγωγή. Ο γαλλικός όμιλος, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, υποστήριξε ότι η παραγωγή του κινητήρα είναι φθηνότερη από ό,τι των αντίστοιχων υβριδικών κινητήρων που δουλεύουν με μπαταρία ενώ ταυτόχρονα είναι πιο αποτελεσματικός στην ανάκτηση ισχύος από το φρενάρισμα.


Σύμφωνα με τους «Τάιμς», ο γαλλικός όμιλος, που κατέγραψε πτώση των πωλήσεών του κατά 16,5% πέρυσι, ανέφερε πως από το 2016 σκοπεύει να εφοδιάσει με τον νέο κινητήρα Hybrid Air τα δημοφιλή μοντέλα Peugeot 208 και Citroën C3 και πιθανώς ακόμη περισσότερα.

Η ΙΔΕΑ. Οταν ένα αυτοκίνητο με τον νέο κινητήρα θα φρενάρει, η ισχύς των τροχών θα μεταδίδεται στο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο ελέγχει αντλίες λαδιού. Αυτές συμπιέζουν τον αέρα που βρίσκεται σε έναν μακρύ κύλινδρο κάτω από το αυτοκίνητο και ο οποίος εκτείνεται από το καπό έως το πορτμπαγκάζ. Η ισχύς που αποθηκεύεται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί αυτόνομα ή σε συνδυασμό με τον ντιζελοκινητήρα για την κίνηση του αυτοκινήτου.

Η τεχνολογία του Hybrid Air αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη γαλλική κυβέρνηση. Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να πουλήσουν μυστικά της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε άλλους κατασκευαστές. «Προσδοκούμε ότι η τεχνολογία θα αναπτυχθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα», ανέφερε ο Καρίμ Μοκαντέμ, διευθυντής του προγράμματος εξέλιξης του κινητήρα. «Επιθυμούμε αυτή η τεχνολογία να ωφελήσει ολόκληρη την κοινότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας». Σύμφωνα με τον γαλλικό όμιλο, η έκδοση παραγωγής του κινητήρα, το 2016, θα εκπέμπει μόλις 69 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου