Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

5 Φεβ 2015

Μαθαίνουμε να δεχόμαστε το διαφορετικό

Σε μία περίοδο κατά την οποία το φαινόμενο της μετανάστευσης εντείνεται και οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες γίνονται κανόνας, γίνεται απαραίτητο μέλημα γονιών και παιδαγωγών να βοηθήσουν τα μικρά παιδιά να προσαρμοστούν σε αυτές τις κοινωνικές μεταβολές και να αποδεχτούν τη διαφορετικότητα. Το παιδί καλείται από μικρή ηλικία να μάθει ότι ο κόσμος δεν τελειώνει στα σύνορα της χώρας του και ότι όλοι είμαστε πολίτες του κόσμου, με ίδιες ανάγκες και ίσα δικαιώματα,όσο κι αν διαφέρουμε μεταξύ μας.

Τι γίνεται όταν στην τάξη έρθει ένα παιδί που μιλάει διαφορετική γλώσσα, έχει διαφορετικό χρώμα και συνήθειες ή ακόμα ένα περίεργο όνομα..? Είναι εύκολο για τα μικρά παιδιά να το υποδεχτούν και πόσο εύκολο είναι για το ίδιο να προσαρμοστεί και να κοινωνικοποιηθεί..? Ποια είναι η προεργασία που πρέπει να γίνει από το σπίτι του παιδιού και ποια μέσα στην τάξη γι'αυτό το καλωσόρισμα..?
Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και λύσεις στα προβλήματα προσαρμογής έρχεται να δώσει με πρόγραμμά του το τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και η ομάδα για τη διγλωσσία "Πολύδρομο", που υποδέχτηκαν παιδιά, γονείς και παιδαγωγούς για να δώσουν κατευθύνσεις για την αρμονική συνύπαρξη των διαφορετικών μελών της ομάδας. Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι, το παραμύθι, την παντομίμα μαθαίνουν πώς να δέχονται στην ομάδα τους τα νέα μέλη, ακόμα κι αν έχουν κάποιες διαφορές από εκείνα, και κατανοούν ότι ακόμα κι αν δεν μοιάζουν σε όλα είναι ίδια, γιατί είναι παιδιά. Στην περίπτωση που έρθει ένα παιδί στην τάξη, που δεν μιλάει την ίδια γλώσσα με τα υπόλοιπα, τα παιδιά πρέπει να το ενθαρρύνουν να μιλήσει είτε μέσα από τη ζωγραφιά είτε μέσα από το τραγούδι είτε με όποιον άλλο τρόπο μπορεί. 
Στις μεγαλύτερες ηλικίες, κατά την περίοδο του Δημοτικού,όταν το παιδί αλλάζει χώρα, πρέπει να δοθεί έμφαση από τους εκπαιδευτικούς στη σχέση των γλωσσών μεταξύ τους, αλλά και προσοχή, ώστε να μην αντιμετωπίζουν το παιδί ως άγραφο χάρτη, καθώς στην ηλικία αυτή το παιδί έχει αποκτήσει τις πρώτες του γνώσεις και έχει διαμορφώσει τον εννοιολογικό του χάρτη. Έτσι, για τις ηλικίες αυτές μέλημα του εκπαιδευτικού πρέπει να είναι η σύνδεση της νέας γνώσης με την παλιά. - 

πηγή: http://ingossip.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου