Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

11 Ιουν 2015

Πρόταση για τη μοριοδότηση των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων

Ενωτική Εκπαιδευτική Συμμαχία Σητείας

Το θέμα της μοριοδότησης των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα σοβαρό και απασχολεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Από τους αναπληρωτές που υπηρετούν στις εσχατιές της Ελλάδας λαμβάνοντας, πέραν των μικρών μισθολογικών απολαβών, και λιγοστά μόρια. Από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν την υπηρεσιακή τους μεταβολή, με την απόσπαση ή τη μετάθεση κάθε χρόνο, αντί να γίνεται πραγματικότητα, να μετατρέπεται σε όνειρο και εφιάλτη...

Καταθέτουμε λοιπόν μια πρόταση, που έχει διαμορφωθεί στον κύριο κορμό της από το 2010-2011, όταν και το υπουργείο είχε ανοίξει το θέμα της αναμοριοδότησης (από τότε πάγωσε), σαφώς και μπορούν να υπάρξουν βελτιώσεις, που αντιμετωπίζει ολιστικά το ζήτημα της μοριοδότησης των σχολείων και νηπιαγωγείων και πιθανόν να ανακουφίζει τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Κωδικοποιημένα λοιπόν η πρόταση συνοψίζεται στα εξής σημεία:

Τα κριτήρια μοριοδότησης των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης πρέπει να είναι ενιαία και ίδια για όλη τη χώρα.
Τα νηπιαγωγεία να ακολουθούν ισότιμα τη μοριοδότηση των δημοτικών σχολείων με τα ίδια κριτήρια.
Να εφαρμοστεί η οργανικότητα των νηπιαγωγείων, σχετικά με τα πολυθέσια νηπιαγωγεία.
Όλοι οι συνάδελφοι να λαμβάνουν τα μόρια της θέσης που υπηρετούν (οργανικά τοποθετημένοι - αποσπασμένοι - αναπληρωτές - μετεκπαιδευόμενοι κ.τ.λ.).
Τα κριτήρια προσδιορισμού των δυσπρόσιτων σχολείων, να επανακαθοριστούν και επικαιροποιηθούν και να είναι ενιαία για όλη τη χώρα.
Η κλίμακα μορίων να καθοριστεί από το 1 έως το 12.
Τα 12 μόρια να δίδονται μόνο στα δυσπρόσιτα σχολεία.
Τα μόρια να συνοδεύουν τον εκπαιδευτικό σ’ όλη την εκπαιδευτική του διαδρομή και σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές.
Οι άξονες προσδιορισμού των μορίων των σχολείων να είναι:
1. Οργανικότητα σχολείου
2. Απόσταση από την έδρα του νομού
3. Συνθήκες διαβίωσης
4. Προβληματική περιοχή
1. ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (1 έως 5 μόρια)
1/θέσιο – 2/θέσιο = 5 μ.
3/θέσιο = 4 μ.
4/θέσιο = 3 μ.
5/θέσιο = 2 μ.
6/θέσιο και άνω = 1 μ.
2. ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ (1 έως 5 μόρια)
0 - 10 χλμ. = 1 μ.
10 - 20 χλμ. = 2 μ.
20 - 40 χλμ. = 3 μ.
40 - 60 χλμ. = 4 μ.
60 και άνω = 5 μ.
3. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ (1 έως 3 μόρια)
Γεωγραφικές, κλιματολογικές και άλλες ιδιαιτερότητες, συνθήκες πρόσβασης, συγκοινωνία, απομακρυσμένη περιοχή, γενικές συνθήκες διαβίωσης κ.α. 
4. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ (1 μόριο)
Νησιωτική περιοχή, ορεινή περιοχή, χαρακτηρισμένη από την πολιτεία και ως προβληματική, ως ίσχυε μέχρι και το 2010.

Η παραπάνω πρόταση εντάσσεται στο ανοιχτό προσκλητήριο που έχουμε θέσει στον εκπαιδευτικό κόσμο για τη δημιουργία ενός χώρου προβληματισμού, διαλόγου και δράσης με στόχο την έξοδο από την κρίση στην εκπαίδευση και τη δημιουργία οραματικού σχεδιασμού για αυτήν. Απέναντι στο αίσθημα της παθητικότητας και της αδυναμίας, η γλώσσα και η δράση πρέπει να κυριαρχηθεί από την ενεργητική φωνή. Αλλά επιπλέον η δυναμική που θα προκύψει οφείλει να εμπεριέχει το χαρακτήρα της δημιουργικής σύγκρουσης με το παρόν σύστημα, μακριά από τη λαϊκιστική τακτική και την αυθεντία του παρελθόντος.

Για την ΕΝΕΣΥ Σητείας
Αλέξανδρος Αριστοτέλης Κουπατσιάρης
αναπληρωτής δάσκαλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου