Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

4 Αυγ 2014

Σύσκεψη για τα διόδια Σχηματαρίου - Χαλκίδας

Τη συμπαράταξή του με όλους τους φορείς του Νομού στην κοινή προσπάθεια ακύρωσης της επιβολής υπέρογκων διοδίων στο δρόμο Σχηματάρι-Χαλκίδα, που προορίζονται για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, εξέφρασε ο Σίμος Κεδίκογλου, βουλευτής Εύβοιας της Ν.Δ.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 31 Ιουλίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Διοικητηρίου της Π. Ε Εύβοιας για το συντονισμό των ενεργειών σχετικά με την επιβολή των διοδίων κατέστησε σαφές, πως ο ίδιος, λόγω της θέσης του, ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος δεν είχε τη δυνατότητα να τοποθετηθεί δημοσίως για το γεγονός, ότι είναι αδιανόητο να ζητάς να πληρώνονται διόδια σε ένα Νομό, όπου έχει να γίνει μεγάλο έργο από την εποχή της κατασκευής της Υψηλής Γέφυρας, επί 30 χρόνια.

Έκανε, επίσης, γνωστό, ότι, όταν η κυβέρνηση κατέληξε στη συγκεκριμένη συμφωνία, προκειμένου να επανακινηθούν τα μεγάλα έργα είχε επισημάνει στον Πρωθυπουργό, ότι στην Εύβοια θα εκδηλωθούν έντονες αντιδράσεις, κυρίως αν δεν υπάρξουν ανταποδοτικά μέτρα και δίκαιη κατανομή βαρών. 
Υπό αυτές τις συνθήκες δόθηκαν εντολές και επιτεύχθηκε η ένταξη του κεντρικού άξονα της Εύβοιας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, κάτι που οφειλόταν και στη βοήθεια του τότε Ευρωβουλευτή και αρμόδιου εισηγητή, Γιώργου Κουμουτσάκου.
Ο βουλευτής υπενθύμισε χαρακτηριστικά ότι: « όταν την περίοδο 1999-2001 σε όλη την Ελλάδα προτείνανε τμήματα οδικού δικτύου για ένταξη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, στην Εύβοια δεν εντάχθηκε ούτε μισό χιλιόμετρο. Ο κ. Σουφλιάς κατάφερε η παράκαμψη της Χαλκίδας ως απόληξη του δρόμου Σχηματάρι- Χαλκίδα να θεωρηθεί, μόνο αυτό το κομμάτι, ως μέρος Διευρωπαϊκών Δικτύων. Την ένταξη του κεντρικού οδικού άξονα την πετύχαμε μόλις τον Ιούνιο του 2013, οπότε ολοκληρώθηκαν όλες οι σχετικές διαδικασίες.» 
Ο Σίμος Κεδίκογλου ανέφερε στη συνέχεια, ότι η παράκαμψη της Χαλκίδας είναι ένα πολύ μεγάλο έργο με τελικό προϋπολογισμό 280 εκατ. Ευρώ και το ζητούμενο για να μπορέσει να δημοπρατηθεί είναι να ανοίξει κωδικός και να συμπεριληφθεί στον πίνακα των έργων προς ένταξη στο επόμενο ΕΣΠΑ. Χαρακτήρισε, ωστόσο, ανησυχητικό το ότι ο Υπουργός Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδης δεν έχει συμπεριλάβει στον ενδεικτικό πίνακα έργων προς ένταξη την παράκαμψη Χαλκίδας, παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν λάβει κατ τις συναντήσεις που είχαν μαζί του. Ωστόσο, υπογράμμισε, ότι υπάρχει το περιθώριο, εάν κινητοποιηθούν άμεσα, να τροποποιηθεί ο πίνακας και να περιληφθεί και άλλο έργο.
Δεν παρέλειψε δε να θέσει και ένα ακόμα ζήτημα προβληματισμού, τον κίνδυνο απένταξης έργων που έχουν χρηματοδοτηθεί και έχουν ξεκινήσει, όπως είναι ο δρόμος Στύρα-Νέα Στύρα-Πόρτο Λάφια.
Παράλληλα, μεταφέροντας την τελευταία πληροφόρηση που είχε για το οδικά έργα ανέφερε, πως και οι μελέτες του Βόρειου οδικού άξονα ολοκληρώνονται σταδιακά με το πλέον σημαντικό τμήμα της σήραγγας μήκους 3 χλμ. , που θα άρει το πρόβλημα του αποκλεισμού της Βόρειας Εύβοιας. 
Σε αυτή τη διεκδίκηση ως Νομός θα έχουμε, όπως είπε, και τη συμπαράσταση των κατοίκων και άλλων περιοχών, οι οποίοι έχουν ανάγκη του συγκεκριμένο έργο, λόγω της σύνδεσης από το Κυμάσι στις Βόρειες Σποράδες.
Και κατέληξε: « Πρέπει να κινηθούμε δυναμικά , γιατί ο χρόνος πιέζει και τώρα γίνεται η κατανομή των βαρών και η κατανομή των πόρων. Πρέπει να φροντίσουμε η Εύβοια να μην αδικηθεί και πάλι». 
Προς την κατεύθυνση αυτή συμφωνήθηκε να επιδιωχθεί συνάντηση με τους συναρμόδιους Υπουργούς κκ Χρυσοχοΐδη και Δένδια, προκειμένου να τεθεί η επιτακτική ανάγκη ματαίωσης της επιβολής των υπέρογκων διοδίων στο δρόμο Σχηματάρι-Χαλκίδα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου