• ΕΝΙΑΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ
ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΑ Ο ΧΩΡΟΣ
ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΤΟΥ
Η ανασύνταξη του αστικού τοπίου στο κέντρο της πόλης, γίνεται πράξη
Με ενιαιοποιημένους κοινόχρηστους χώρους που αναβαθμίζουν αισθητικά, αναζωογονούν την εμπορικότητα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής στο κέντρο της πόλης
Η ανάπλαση των ανοικτών δημοσίων χώρων στο κέντρο της Χαλκίδας, η αναβάθμισή τους και η μετατροπή τους σε κοινόχρηστους, συνεχίζεται σε εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού πολεοδομίας και βιώσιμων μεταφορών του Δήμου Χαλκιδέων.
Τις τελευταίες ημέρες:
• Συμβασιοποιήθηκε το έργο πεζοδρόμησης του υπολοίπου τμήματος της οδού Αβάντων, συν των οδών Χαλκιδικής, Σαλονικιού και Φίλωνος, από Σαλονικιού έως Αντωνίου.
• Εντάχθηκε οριστικά στο ΕΣΠΑ (ΕΠΠΕΡΑΑ) το έργο ενιαιοποίησης και κλιματικής αναβάθμισης του χώρου του πρώην παρκινγκ στη συμβολή Κριεζώτου και Καραμουρτζούνη, των περιμετρικών οδών του Δικαστικού Μεγάρου α) Συγγρού, β) Κριεζώτου, από τη Συγγρού έως τη Φαρμακίδου γ) Καραμουρτζούνη (με τον υφιστάμενο πεζόδρομο) από τη Βενιζέλου έως την Ερμού, της οδού Αβάντων, από την αρχή της έως την Ερμού και της οδού Φαρμακίδου, από το Δημαρχείο έως την Κριεζώτου.
• Ανακηρύχθηκε ανάδοχος και βρίσκεται στο στάδιο της συμβασιοποίησης το έργο ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου και φωτιστικής ανάδειξης του Δικαστικού Μεγάρου.
Τα συγκεκριμένα έργα, σε συνδυασμό με το υλοποιηθέν εκτεταμένο ενιαίο δίκτυο πεζοδρόμων σε Ερμού, Κριεζώτου, Κάτω Πύλης, Καρύδα, Παπαδημητρίου και στο αρχικό τμήμα της Αβάντων, τοποθετούνται στην «καρδιά» του κέντρου της πόλης και καταγράφονται ως πλήρως αλληλένδετες συνέργειες.
Συναποτελούν τον κεντρικότερο ενιαιοποιημένο υπαίθριο δημόσιο χώρο στην παλαιότερη πολεοδομικά περιοχή της πόλης, γειτνιάζουν με τον κεντρικό οδικό άξονα της Βενιζέλου (με εισόδους από Καραμουρτζούνη και Συγγρού) και συνδέουν το εμπορικό κέντρο με το παραλιακό μέτωπο (μέσω των πεζοδρόμων Ερμού, Κριεζώτου και Καραολή-Δημητρίου).
Συνιστούν παρεμβάσεις που αποδίδουν κοινόχρηστο χώρο στους πολίτες (σε βάρος της επικυριαρχίας των αυτοκινήτων) και λειτουργούν ως τόποι περιπάτου, δραστηριοτήτων και αναψυχής.
Αναβαθμίζουν κλιματικά τον γύρω πυκνοδομημένο ιστό, συμβάλλουν στην αισθητική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και αναζωογονούν την εμπορικότητα του κέντρου της πόλης.
Εντάσσουν δε τη Χαλκίδα στον χάρτη των υπολοίπων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας που ακολουθούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα ενός «πράσινου» σχεδιασμού.
Είναι αντιληπτό ότι οι πολίτες που έχουν ήδη αποτιμήσει θετικά το παραγόμενο αποτέλεσμα των έως τώρα πεζοδρομήσεων, αποτελούν συμμάχους της προσπάθειας για βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
Όπως και η πλειοψηφία των εμπόρων και των επαγγελματιών του εμπορικού κέντρου, οι οποίοι κατανοούν τη δυνατότητά που τους προσφέρεται για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους.
Επιπρόσθετα, πρέπει να τονιστεί ότι η ανάπλαση των δημοσίων χώρων, η αισθητική και βιοκλιματική αναβάθμισή τους και η μετατροπή τους σε κοινόχρηστους, απαιτεί ενίσχυση του υφιστάμενου πράσινου. Και είναι απαραίτητο έμποροι και επαγγελματίες να σέβονται το πράσινο και να μην επανεμφανιστούν φαινόμενα του παρελθόντος, όπως το να καταστρέφονται ζαρντινιέρες ή ακόμη, να ξεραίνονται κατά σύστημα και επί σκοπώ δένδρα, με τη δικαιολογία ότι «να, κρύβουν τη βιτρίνα του μαγαζιού»…
Τέλος, είναι προφανές πως οι εργασίες υλοποίησης των τριών αυτών έργων κατά την εξέλιξή τους, θα δημιουργήσουν δυσχέρειες. Η Δημοτική Αρχή ζητά την κατανόηση των πολιτών αφού οι δυσχέρειες θα είναι πρόσκαιρες αλλά οι ωφέλειες από τα έργα θα είναι λειτουργικές για πολλά πολλά χρόνια.
1. ΥΠΟΓΡΑΦΗΚΕ Η ΣΥΜΒΑΣΗ
Ξεκινάει το έργο πεζοδρόμησης και του υπολοίπου τμήματος της Αβάντων
Υπογράφηκε, την Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, από τον Δήμαρχο, Θανάση Ζεμπίλη και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας (Ι. Χρυσοσπάθης ΑΤΕ), Γιάννη Χρυσοσπάθη, η σύμβαση για το έργο πεζοδρόμησης (βελτίωσης προσβασιμότητας) του δεύτερου τμήματος της οδού Αβάντων και των οδών Χαλκιδικής, Σαλονικιού και Φίλωνος (από Σαλονικιού έως Αντωνίου).
Το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου Χαλκιδέων.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 960.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%), με την έκπτωση που προσέφερε η ανάδοχος εταιρεία να ανέρχεται στο 44%.
Η κατασκευή του δε, έχει χρονικό ορίζοντα παράδοσης εντός 20 μηνών.
Οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν στα τέλη του προσεχούς Ιανουαρίου από τις οδούς Χαλκιδικής, Σαλονικιού και Φίλωνος και θα συνεχιστούν επί της οδού Αβάντων, έως το ύψος της Περ. Σταύρου, ώστε αυτό το τμήμα να παραδοθεί σε χρήση προ της εορταστικής περιόδου του Πάσχα του 2014.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο, περιλαμβάνει:
Ανακατασκευή του τμήματος της οδού Αβάντων από το ύψος της Αντωνίου έως και την Αποστόλη καθώς και των οδών Σαλονικιού, Χαλκιδικής και Φίλωνος.
Σημειώνεται ότι έχει προηγηθεί η υπογειοποίηση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού (με αποξήλωση των στύλων της ΔΕΗ και αντιστοίχως, με αντικατάστασή τους από επιστύλια φωτιστικά
Θα εγκατασταθεί δίκτυο ομβρίων υδάτων (με τοποθέτηση φρεατίων στον άξονα της οδού, ανά 20 μέτρα και αγωγών σύνδεσής τους με το κεντρικό δίκτυο)
Η επίστρωση των πεζοδρόμων θα γίνει από γρανίτη (αφού θα έχει προηγηθεί βάση οδοστρωσίας και διάστρωση πλάκας σκυροδέματος με τις πρέπουσες κλίσεις) ώστε το νέο δάπεδο να συμπέσει με το ίχνος των σημερινών πεζοδρομίων επί των κτηρίων και με χρωματικές εναλλαγές που θα καθορίζονται ανά 8 μέτρα από αρμούς ελαστομερούς υλικού.
Θα εγκατασταθεί δίκτυο ηλεκτροφωτισμού με φανοστάτες.
Θα τοποθετηθούν καλλωπιστικά φυτά σε παρτέρια διαστάσεων 1,20 Χ1,20 τ.μ.
Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στη διατήρηση στον άξονα των οδών, λωρίδας πλάτους 3,5 μέτρων ελεύθερης από εμπόδια για την κυκλοφορία οχημάτων ανάγκης αλλά και για την –σε συγκεκριμένες ώρες- τροφοδοσία των καταστημάτων.
ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΙΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόκειται για μια ακόμη παρέμβαση, στο πλαίσιο του όλου στρατηγικού σχεδίου πολεοδομίας και βιώσιμων μεταφορών στην πόλη που –πέρα από ευκολίες, δικαιολογίες και συνήθειες- αλλάζει τη φιλοσοφία της κίνησης και αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής σε βάρος της επικυριαρχίας του αυτοκινήτου.
Στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης πολιτικής (πέραν του δικτύου των πεζοδρομήσεων και τα έργα ενιαιοποίησης και αναβάθμισης του ανοιχτού δημόσιου χώρου γύρω από το Δικαστικό Μέγαρο και το οικόπεδο του πρώην πάρκινγκ), προβλέπεται επίσης:
α. Η δημιουργία αμφίδρομων ποδηλατοδρόμων με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων σε οδούς στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο.
[ Η πρόταση έχει υποβληθεί στη Διαχειριστική Αρχή, είναι καθ’ όλα ώριμη και εκκρεμεί η ένταξή της στο ΕΣΠΑ. ]
β. Η ανάδειξη της Συνοικίας του Κάστρου (περιοχή Αγ. Παρασκευής).
[ Η μελέτη πολεοδομικής προστασίας και ανάδειξης της περιοχής, ολοκληρώνεται. ]
Είναι δε ενδιαφέρον ότι σε αντίθεση με αντιδράσεις που είχαν προκύψει κατά την πεζοδρόμηση του πρώτου τμήματος της οδού Αβάντων, σήμερα αντιδράσεις δεν υπάρχουν.
Κάτι που καταγράφεται ως θετική αποτίμηση του παραγόμενου αποτελέσματος από τις μέχρι τώρα πεζοδρομήσεις. Με τη Δημοτική Αρχή, να προσμετρά με ικανοποίηση ότι όλο και περισσότεροι (στην πλειοψηφία τους, πλέον) πολίτες απαιτούν θαρραλέες και καινοτόμες λύσεις, στην κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας ζωής στην πόλη μας.
2. ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΕΣΠΑ
Δημοπρατείται στον επόμενο μήνα η βιοκλιματική αναβάθμιση του ενιαιοποιημένου κοινόχρηστου χώρου στην «καρδιά» της πόλης
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος – Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (ΠΕΚΑ), Γιάννης Μανιάτης υπέγραψε το τεχνικό δελτίο του έργου «Βιοκλιματικές Αναβαθμίσεις Δημοσίων Ανοικτών Χώρων Δήμου Χαλκιδέων», που με την υπ’ αριθμ. 723 ΕΦΔ ΚΑΠΕ ΕΠΠΕΡΑΑ / 05-11-13 απόφαση εντάχθηκε στον άξονα προτεραιότητας «Προστασίας Ατμοσφαιρικού Περιβάλλοντος & Αστικών Μεταφορών – Αντιμετώπισης Κλιματικής Αλλαγής – Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ).
ΤΟ ΕΡΓΟ
Η παρέμβαση συγκεκριμένα αφορά στη «βιοκλιματική αναβάθμιση της περιοχής του κέντρου της πόλης που περιλαμβάνει: τον χώρο του πρώην παρκινγκ στη συμβολή Κριεζώτου και Καραμουρτζούνη (Ο.Τ. 98), τις περιμετρικές οδούς του Δικαστικού Μεγάρου α) Συγγρού β) Κριεζώτου, από τη Συγγρού έως τη Φαρμακίδου γ) Καραμουρτζούνη (με τον υφιστάμενο πεζόδρομο) από τη Βενιζέλου έως την Ερμού, την οδό Αβάντων, από την αρχή της έως την Ερμού και την οδό Φαρμακίδου, από το Δημαρχείο έως την Κριεζώτου,
Η δημόσια δαπάνη του έργου ανέρχεται στο 1.279.326,75 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%) και συγχρηματοδοτείται κατά 80% από το Ταμείο Συνοχής.
Οι διαδικασίες για το ξεκίνημα των εργασιών θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2013, ώστε το έργο να παραδοθεί μέχρι το 2015.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Βάσει της μελέτης, θα υπάρξουν οι ακόλουθες παρεμβάσεις:
- Δημιουργία αστικής πλατείας 1.544 τ.μ. στο χώρο του πρώην πάρκινγκ.
Με επίστρωση από γρανιτόλιθους και πλάκες τυφλών, στέγαστρο με πέργκολα και ενσωματωμένο φωτοβολταϊκό στοιχείο, δύο συντριβάνια, χωμάτινο δάπεδο με φύτευση και ηλεκτροφωτισμό.
- Αύξηση των πεζοδρομίων του Δικαστικού Μεγάρου στις οδούς Συγγρού και Κριεζώτου
Με επίστρωση από πλάκες γρανίτη και πλάκες τυφλών, φύτευση και ηλεκτροφωτισμό.
- Διαμόρφωση των υπολοίπων τμημάτων των οδών Συγγρού και Κριεζώτου
Με επίστρωση πεζοδρομίου από πλάκες γρανίτη και πλάκες τυφλών, επίστρωση του δρόμου από ψυχρούς κυβόλιθους, φύτευση και ηλεκτροφωτισμό.
- Διαμόρφωση των υπολοίπων τμημάτων της οδού Καραμουρτζούνη και του υφιστάμενου πεζοδρόμου της
Με επίστρωση πεζοδρομίου από πλάκες γρανίτη και πλάκες τυφλών, επίστρωση του δρόμου από ψυχρούς κυβόλιθους, τοποθέτηση παγκακίων, φύτευση και ηλεκτροφωτισμό.
- Διαμόρφωση του τμημάτος της οδού Φαρμακίδου
Με επίστρωση του δρόμου από ψυχρή άσφαλτο σε μήκος 63,8 μ., επίστρωση διαβάσεων από ψυχρούς κυβόλιθους και γρανιτόλιθους, επίστρωση πεζοδρομίων από γρανιτόλιθους και πλάκες τυφλών, φύτευση και ηλεκτροφωτισμό.
Σε όλες τις κατασκευές έχει προβλεφθεί εύκολη και ασφαλής προσβασιμότητα για ΑμεΑ, ηλικιωμένους και παιδιά
Πρόκειται για στοχευμένη παρέμβαση κατασκευών επιστρώσεων δαπέδου με ψυχρά υλικά υψηλής ανακλαστικότητας στην ηλιακή ακτινοβολία και υψηλού συντελεστή εκπομπής υπέρυθρης ακτινοβολίας, στεγάστρων σκίασης, με ενσωμάτωση φωτοβολταϊκών στοιχείων, υδάτινων διαμορφώσεων και ενίσχυσης του υφιστάμενου πρασίνου, με εκτενείς υψηλές και χαμηλές φυτεύσεις
Κατασκευές που δρουν ανασταλτικά στην αύξηση της θερμοκρασίας και συμβάλλουν στη βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής. Λειτουργώντας ως «καταφύγιο δροσιάς» για περιοίκους και επισκέπτες, χρήστες ομάδων ευπαθούς πληθυσμού στις θερμότερες ημέρες του καλοκαιριού.
Κατασκευές που δρουν ανασταλτικά στην αύξηση της θερμότητας η οποία ανακλάται και μεταφέρεται μέσω των θερμών αέριων μαζών στα όμορα κτήρια το καλοκαίρι και εμποδίζει στους ισχυρούς ψυχρούς ανέμους της περιοχής να επηρεάζουν σημαντικά τα δομικά κελύφη τους τον χειμώνα, συμβάλλοντας στη βελτίωση του μικροκλίματος της υψηλής πυκνότητας δομημένης γύρω περιοχής και μειώνοντας την ανάγκη ενεργειακής κατανάλωσης των κτηρίων της.
Κατασκευές που αξιοποιούν τις φυσικές παραμέτρους, εξοικειώνουν με τα περιβαλλοντικά φιλικά υλικά και μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση για τον φωτισμό
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ
Το έργο της βιοκλιματικής αναβάθμισης στην επιλεγείσα περιοχή απαντά στην αναγκαιότητα μιας ολοκληρωμένης και λειτουργικής παρέμβασης αστικής ανάπλασης στον ανοικτό δημόσιο χώρο του πυκνοδομημένου και βιοκλιματικά επιβαρυμένου ιστού του κέντρου της Χαλκίδας,
Κατά την υπογραφή του τεχνικού δελτίου του έργου, μαζί με αυτά άλλων 5 αντίστοιχων έργων, ο Υπουργός ΠΕΚΑ δήλωσε:
«Τα αναμενόμενα οφέλη είναι πολλαπλά και σημαντικά, καθώς βελτιώνουν αισθητά το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής περιοίκων και επισκεπτών. Από τις υλοποιούμενες βιοκλιματικές αναβαθμίσεις αναμένεται ανάσχεση της κλιματικής μεταβολής και βελτίωση του μικροκλίματος του πυκνοδομημένου αστικού ιστού των γύρω περιοχών, μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των κτηρίων κατά τη θερινή και χειμερινή περίοδο, αύξηση των χώρων πρασίνου, μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
Με τη δημιουργία αυτών των προτύπων βιοκλιματικά αναβαθμισμένων ανοιχτών δημόσιων χώρων, οι περιοχές αυτές θα καταστούν προνομιούχες και ελκυστικές, ενισχύοντας την εμπορική και επαγγελματική δραστηριότητα στους περιμετρικούς δρόμους, παρέχοντας ευκαιρίες για ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.»
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Η επιλεγείσα περιοχή έχει συνολική έκταση 5.717,53 τ.μ..
Αποτελεί την «καρδιά» του κέντρου της πόλης. Και βέβαια, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τον εφαρμοζόμενο στρατηγικό σχεδιασμό ανάπλασης και ανάδειξης των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων που διαχειρίζεται ο Δήμος Χαλκιδέων.
Πρόκειται για τον κεντρικότερο υπαίθριο δημόσιο χώρο στην παλαιότερη πολεοδομικά περιοχή της πόλης, που
α) γειτνιάζει τόσο με το ενιαίο δίκτυο πεζοδρόμων του εμπορικού κέντρου όσο και με τον κεντρικό οδικό άξονα της Βενιζέλου,
β) χωροθετείται δίπλα ακριβώς από 4 διατηρητέα κτήρια, το Δικαστικό Μέγαρο, το Δημαρχιακό Μέγαρο, το κτήριο που στέγαζε την Εμπορική Τράπεζα και το κτήριο που στεγάζει την Τράπεζα Πειραιώς,
γ) και αποτελεί το συνδετικό κοινόχρηστο χώρο τόσο των υπερτοπικών λειτουργιών με το εσωτερικό δίκτυο υπαιθρίων χώρων της πόλης όσο του εμπορικού και ιστορικού κέντρου με το παραλιακό μέτωπό της.
3. ΑΝΑΚΗΡΥΧΘΗΚΕ Ο ΑΝΑΔΟΧΟΣ
Συμβασιοποιείται το έργο ανάπλασης περιβάλλοντος χώρου Δικαστικού Μεγάρου
Στο στάδιο της συμβασιοποίησης βρίσκεται το έργο ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου του Δικαστικού Μεγάρου και φωτιστικής ανάδειξής του.
Ήδη, ανακηρύχθηκε ανάδοχος η κοινοπραξία των εργοληπτών Αλέξανδρου Λουκίδη & Μάνθου Ζάχαρη.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 359.953 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%), με τη μέση έκπτωση που προσέφερε η ανάδοχος κοινοπραξία να ανέρχεται στο 9,27%.
Το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου Χαλκιδέων
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στον περιβάλλοντα χώρο του νεοκλασσικού κτηρίου του Δικαστικού Μεγάρου συμπεριλαμβάνονται τα πεζοδρόμια των περιμετρικών οδών που στη μεν λεωφ. Βενιζέλου παρουσιάζουν φθορές λόγω παλαιότητας ενώ στις άλλες πλευρές -λόγω των αποσπασματικών παρεμβάσεων- εμφανίζουν ετερόκλητα υλικά.
Βάσει της μελέτης της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, προβλέπεται:
- για τις οικοδομικές εργασίες
α) εξομάλυνση του εδάφους πεζοδρομίων-δρόμων στις τρεις, πλην αυτής της προς τη λεωφ. Βενιζέλου, πλευρές του κτηρίου,
β) επίστρωση των πεζοδρομίων από πλάκες γρανίτη και πλάκες όδευσης τυφλών, με ζώνη μαρμάρου πλάτους 80 cm περιμετρικά της βάσης του κτηρίου (σε υπόβάση σκυροδέματος),
γ) τοποθέτηση ραμπών ΑμεΑ,
δ) αντικατάσταση του επί μέρους κατεστραμμένου περιμετρικού δικτύοτ ύδρευσης.
Ειδικότερα στην πλευρά επί της λεωφ. Βενιζέλου, τα παρτέρια (με τους κυβόλιθους να χρησιμοποιούνται ως εσωτερικοί ξυλότυποι στη νέα κατασκευή) επενδύονται με σκυρόδεμα σε επιφάνεια «χτυπητή», κατασκευάζονται νέα παγκάκια με βάση από σκυρόδεμα και κάθισμα από ξύλο.
- για το πράσινο
α) στην πλευρά επί της λεωφ. Βενιζέλου διατηρούνται τα δέντρα και τα παρτέρια υφίστανται την ανακατασκευή που ήδη περιγράφηκε,
β) στην πλευρά επί της οδού Συγγρού καταργούνται τα παρτέρια με τα λιγούστρα για να απελευθερωθεί ο χώρος προς όφελος των πεζών και να αναδειχθεί η νοτιοανατολική όψη του κτηρίου,
γ) στην πλευρά επί της οδού Κριεζώτου καταργούνται τα παρτέρια με τα λιγούστρα και τα υπερυψωμένα παρτέρια με τα δένδρα υποβιβάζονται στο επίπεδο της δαπεδόστρωσης,
δ) στην πλευρά επί του πεζοδρόμου Καραμουρτζούνη, τα υφιστάμενα τσιμεντένια σενάζ που περιβάλλουν τα δένδρα υποβιβάζονται επίσης στο επίπεδο της δαπεδόστρωσης.
- για το φωτισμό
Θα τοποθετηθούν ενδοδαπέδιοι προβολείς στην περιμετρική ζώνη μαρμάρου, στα 25 cm από το κτήριο και στα σημεία όπου δεν υπάρχουν παράθυρα. Συγκεκριμένα, 18 φωτιστικά στην πλευρά επί της λεωφ. Βενιζέλου, 13 στην πλευρά επί της οδού Συγγρού, 16 στην πλευρά επί της οδού Κριεζώτου και 14 στην πλευρά επί του πεζοδρόμου Καραμουρτζούνη.
ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ «ΠΡΑΣΙΝΟΥ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Είναι κατανοητό από την οριοθέτησή του, ότι το έργο συνδέεται αμεσότατα με αυτό της βιοκλιματικής αναβάθμισης του χώρου γύρω από το πρώην παρκινγκ στη συμβολή Κριεζώτου και Καραμουρτζούνη, και βρίσκεται σε πλήρη συνέργεια με το ενιαίο δίκτυο πεζοδρομήσεων του εμπορικού κέντρου.
Ως τμήμα του συνολικότερου σχεδιασμού ανάπλασης των ανοιχτών δημοσίων χώρων, αισθητικής αναβάθμισης και ενίσχυσης του εμπορικού κέντρου της πόλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου