Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη, 20/11/2012 συνάντηση του Υπουργού Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου και του Ειδικού Γραμματέα κ. Σωτήρη Γκλαβά με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. μετά από πρόσκληση του κ. Υπουργού.
Στη συνάντηση προσήλθαν τα οχτώ (8) από τα έντεκα (11) μέλη της ΔΟΕ μετά την άρνηση των παρατάξεων των αριστερών Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων και της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ να λάβουν μέρος στη συγκεκριμένη συνάντηση που είχε ως αντικείμενο την πρόταση της Ομάδας Εργασίας για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Στο διάλογο που πραγματοποιήθηκε η παράταξή μας έθεσε υπόψη της πολιτικής ηγεσίας ως βασική προϋπόθεση για τη πραγματοποίηση ουσιαστικού διαλόγου την αποσύνδεση της αξιολόγησης από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4024/2011.
Επίσης τονίσαμε ότι αποτελεί «κόκκινη» γραμμή η πιθανότητα απολύσεων ως αποτέλεσμα οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας.
Τα τέσσερα (4) μέλη της ΔΑΚΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ επισήμαναν την αναγκαιότητα αλλαγής του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου που αφορά τη διαδικασία της αξιολόγησης (βλ. 2525/1997, 2986/2002, 3848/2010, 4024/2011, 4093/2012, Καθηκοντολόγιο, Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας).
Αναφέρθηκαν στη δύσκολη καθημερινότητα που βιώνει ο εκπαιδευτικός, κυρίως από το 2010 και μετά, με την πρωτοφανή οικονομική και επιστημονική υποβάθμισή του και τα έντονα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει στις σχολικές μονάδες λόγω της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η καχυποψία απέναντι στο όποιο εγχείρημα αξιολόγησης, όταν αυτή σχεδιάζεται να εφαρμοστεί από στελέχη της εκπαίδευσης που η επιλογή τους έχει γίνει με αναξιοκρατικά και κομματικά κριτήρια, επιλογές ΠΑΣΟΚ και κας Διαμαντοπούλου που έχει καταδικάσει η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία.
Το πόρισμα της επιτροπής έχει «συμβουλοκεντρικό» χαρακτήρα και αποδυναμώνει το θεσμό του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η αξιολόγηση πρέπει να είναι έντιμη και αντικειμενική, να αναφέρεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το προϊόν της να τη βελτιώνει, να μην τιμωρεί και να μην εξοντώνει τον εκπαιδευτικό, να είναι συλλογική και όχι μονοπρόσωπη, να λαμβάνει υπόψη της τις ειδικές συνθήκες της σχολικής μονάδας, να μην κατηγοριοποιεί τα σχολεία και να μην χειραγωγεί τον εκπαιδευτικό.
Επισήμαναν την ανάγκη ουσιαστικής επιμόρφωσης και ζήτησαν την επαναλειτουργία του θεσμού της Μετεκπαίδευσης και της χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών έτσι ώστε να αρθούν και οι ανισότητες που δημιουργούνται μεταξύ των εκπαιδευτικών που είχαν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν και αυτών που την επιδιώκουν και η πολιτεία δεν τους δίνει τη δυνατότητα.
Ο κ. Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει όλα τα ζητήματα που τέθηκαν και ότι ο διάλογος θα συνεχιστεί, δεχόμενος ότι δεν τίθεται θέμα απολύσεων στην εκπαίδευση και ότι οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης για να πετύχει θα πρέπει να είναι αντικειμενική, να στοχεύει στη βελτίωση και γίνει αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Σε απάντηση των όσων διαρρέονται από διάφορους «κύκλους» για το ζήτημα των μεταθέσεων η πολιτική ηγεσία δήλωσε ότι η εγκύκλιος θα εκδοθεί μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου και η διαδικασία των μεταθέσεων θα ολοκληρωθεί έγκαιρα.
Για το ζήτημα των υποχρεωτικών μεταθέσεων των εκπαιδευτικών διευκρινίστηκε από την πλευρά του Υπουργείου ότι ήταν απαίτηση της Τρόικας και η εκτίμηση είναι ότι το μέτρο που αφορά μόνο στην περίπτωση υπεραριθμίων θα μείνει ανενεργό λόγω και των μεγάλων αναγκών της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ανακοινώθηκε ότι έχουν τεθεί σε διαβούλευση και σύντομα ψηφίζονται στη Βουλή:
- η διάταξη για την κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην οργανική θέση και
- η θεσμοθέτηση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
Τα τέσσερα (4) μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Κόκκινος Χαράλαμπος
Κικινής Θανάσης
Οικονόμου Τριαντάφυλλος
Ανδρουλάκης Μάνος
Στη συνάντηση προσήλθαν τα οχτώ (8) από τα έντεκα (11) μέλη της ΔΟΕ μετά την άρνηση των παρατάξεων των αριστερών Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων και της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ να λάβουν μέρος στη συγκεκριμένη συνάντηση που είχε ως αντικείμενο την πρόταση της Ομάδας Εργασίας για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Στο διάλογο που πραγματοποιήθηκε η παράταξή μας έθεσε υπόψη της πολιτικής ηγεσίας ως βασική προϋπόθεση για τη πραγματοποίηση ουσιαστικού διαλόγου την αποσύνδεση της αξιολόγησης από τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη που προβλέπονται από τις διατάξεις του Ν. 4024/2011.
Επίσης τονίσαμε ότι αποτελεί «κόκκινη» γραμμή η πιθανότητα απολύσεων ως αποτέλεσμα οποιασδήποτε αξιολογικής διαδικασίας.
Τα τέσσερα (4) μέλη της ΔΑΚΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ επισήμαναν την αναγκαιότητα αλλαγής του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου που αφορά τη διαδικασία της αξιολόγησης (βλ. 2525/1997, 2986/2002, 3848/2010, 4024/2011, 4093/2012, Καθηκοντολόγιο, Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας).
Αναφέρθηκαν στη δύσκολη καθημερινότητα που βιώνει ο εκπαιδευτικός, κυρίως από το 2010 και μετά, με την πρωτοφανή οικονομική και επιστημονική υποβάθμισή του και τα έντονα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει στις σχολικές μονάδες λόγω της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η καχυποψία απέναντι στο όποιο εγχείρημα αξιολόγησης, όταν αυτή σχεδιάζεται να εφαρμοστεί από στελέχη της εκπαίδευσης που η επιλογή τους έχει γίνει με αναξιοκρατικά και κομματικά κριτήρια, επιλογές ΠΑΣΟΚ και κας Διαμαντοπούλου που έχει καταδικάσει η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία.
Το πόρισμα της επιτροπής έχει «συμβουλοκεντρικό» χαρακτήρα και αποδυναμώνει το θεσμό του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η αξιολόγηση πρέπει να είναι έντιμη και αντικειμενική, να αναφέρεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το προϊόν της να τη βελτιώνει, να μην τιμωρεί και να μην εξοντώνει τον εκπαιδευτικό, να είναι συλλογική και όχι μονοπρόσωπη, να λαμβάνει υπόψη της τις ειδικές συνθήκες της σχολικής μονάδας, να μην κατηγοριοποιεί τα σχολεία και να μην χειραγωγεί τον εκπαιδευτικό.
Επισήμαναν την ανάγκη ουσιαστικής επιμόρφωσης και ζήτησαν την επαναλειτουργία του θεσμού της Μετεκπαίδευσης και της χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών έτσι ώστε να αρθούν και οι ανισότητες που δημιουργούνται μεταξύ των εκπαιδευτικών που είχαν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν και αυτών που την επιδιώκουν και η πολιτεία δεν τους δίνει τη δυνατότητα.
Ο κ. Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει όλα τα ζητήματα που τέθηκαν και ότι ο διάλογος θα συνεχιστεί, δεχόμενος ότι δεν τίθεται θέμα απολύσεων στην εκπαίδευση και ότι οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης για να πετύχει θα πρέπει να είναι αντικειμενική, να στοχεύει στη βελτίωση και γίνει αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Σε απάντηση των όσων διαρρέονται από διάφορους «κύκλους» για το ζήτημα των μεταθέσεων η πολιτική ηγεσία δήλωσε ότι η εγκύκλιος θα εκδοθεί μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου και η διαδικασία των μεταθέσεων θα ολοκληρωθεί έγκαιρα.
Για το ζήτημα των υποχρεωτικών μεταθέσεων των εκπαιδευτικών διευκρινίστηκε από την πλευρά του Υπουργείου ότι ήταν απαίτηση της Τρόικας και η εκτίμηση είναι ότι το μέτρο που αφορά μόνο στην περίπτωση υπεραριθμίων θα μείνει ανενεργό λόγω και των μεγάλων αναγκών της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ανακοινώθηκε ότι έχουν τεθεί σε διαβούλευση και σύντομα ψηφίζονται στη Βουλή:
- η διάταξη για την κατάργηση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής στην οργανική θέση και
- η θεσμοθέτηση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
Τα τέσσερα (4) μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Κόκκινος Χαράλαμπος
Κικινής Θανάσης
Οικονόμου Τριαντάφυλλος
Ανδρουλάκης Μάνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου