Ένα κακόγουστο σποτ του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και τίτλο Greece welcomes you που κόστισε 75.000 ευρώ και γυρνάει τον ελληνικό τουρισμό δεκαετίες πίσω...
Πάντως, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού εξέδωσε απόψε το βράδυ non-paper, με το οποίο δίνει τη δική του, σκληρή απάντηση σε όσα ακούστηκαν και γράφτηκαν τις τελευταίες μέρες, αλλά και κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο και τα social media κυρίως, για το χορευτικό βίντεο που προβλήθηκε στη Διεθνή Έκθεση του Λονδίνου.
Ακολουθεί το non-paper του ΕΟΤ:
Πώς ένα χορευτικό video, για τους νέους, με ελληνική μουσική,
σαρώνει στο internet
176.000 views σε τρεις ημέρες !!
Και πώς οι γνωστοί άγνωστοι του διαδικτύου προσπάθησαν
-ανεπιτυχώς-
να αμαυρώσουν μια νέα ιδέα
Η επικοινωνιακή στρατηγική του Ελληνικού Τουρισμού για το 2013, ανακοινώθηκε την 31η Οκτωβρίου 2012, από την Πολιτική Ηγεσία του Τουρισμού σε ανοικτή εκδήλωση για το κοινό, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εκπρόσωποι των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και της διαφημιστικής αγοράς.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε αναλυτική παρουσίαση των αρχών της επικοινωνίας της Ελλάδας, στο Εξωτερικό για το επόμενο έτος και ειδικότερα για τις σημαντικότερες αγορές για τον Ελληνικό Τουρισμό.
Για πρώτη φορά, μετά από χρόνια, η παρουσίαση ήταν έγκαιρη, εμπεριστατωμένη και το κυριότερο, ως προαπαιτούμενο, προτάσσει τον εθνικό χαρακτήρα της επικοινωνίας συνολικά. Για την καλύτερη επίτευξη του στόχου, έχουν συμφωνήσει στην ανάγκη συνέργειας όλοι οι συναρμόδιοι φορείς ΣΕΕ, ΣΕΤΕ, ΠΟΞ κ.α, που οι δράσεις τους ενισχύουν την εξωστρέφεια της χώρας μας.
Κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού (WTM), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 5-8/11/12, ανακοινώθηκε από την Πολιτική Ηγεσία του Τουρισμού, η επικοινωνία για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, για το έτος 2013 και έτυχε ευρείας αποδοχής.
Ο ΕΟΤ συμμετείχε στην Έκθεση δυναμικά με ένα από τα καλύτερα περίπτερα, ενώ στο πρόγραμμα προβολής της χώρας, εντάχθηκαν εκδηλώσεις, καθώς και συναντήσεις με σημαντικούς παράγοντες της τουριστικής αγοράς της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και άλλων βασικών αγορών για την Ελλάδα. Όπως άλλωστε έγινε σαφές κατά την επικοινωνία με τους επιχειρηματίες και τα ΜΜΕ της Μεγάλης Βρετανίας, η παρουσίαση των αρχών της επικοινωνιακής στρατηγικής του Ελληνικού Τουρισμού, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί καμπάνια ή μέρος καμπάνιας.
Οι εφαρμογές της επικοινωνιακής στρατηγικής, προσαρμόζονται, στοχευμένες ανά αγορά σε συνδυασμό με τις διαθέσιμες πιστώσεις και τα μέσα επικοινωνίας που θα επιλεγούν σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Με το ίδιο σκεπτικό και σύμφωνα με τις πρακτικές της σύγχρονης επικοινωνίας, (που είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής σε νεανικά και δυναμικά κοινά σε όλο τον κόσμο και διαχέει εικόνες και ήχους ως επικοινωνία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), προγραμματίσθηκε παράλληλη υπαίθρια εκδήλωση με συμμετοχή νέων χορευτών και κοινού προκειμένου να παραχθεί μικρής διάρκειας video ως υλικό για viral campaign.
Το υλικό αυτό, ΔΕΝ αποτελεί μέρος διαφημιστικής καμπάνιας ΟΥΤΕ διαφημιστικό σποτ για τη διεθνή τουριστική αγορά, αλλά ένα μεμονωμένο οπτικοποιημένο μήνυμα που ήδη κάνει το γύρο του κόσμου με 176.000 και πλέον προβολές. Ένα άλλο σημείο για το οποίο έγινε συστηματική προσπάθεια σύγχυσης είναι το κόστος της δράσης αυτής, δεδομένου ότι οι επιτιθέμενοι παραπληροφορούντες, διαβάζουν τις αποφάσεις με τον τρόπο που αυτοί επιλέγουν.
Παρ΄ όλα αυτά, η χρήση αυτής της νέας τεχνοτροπίας για την αποστολή μίας νεανικής πρόσκλησης στους Βρετανούς να επισκεφθούν την Ελλάδα, προκάλεσε το ενδιαφέρονορισμένων ακραίων κύκλων οι οποίοι με τις αστοιχείωτες διαμαρτυρίες και υβριστικούς χαρακτηρισμούς παραπληροφορούν, με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συντριπτική πλειοψηφία, οι κύκλοι αυτοί, «θέλουν» να αγνοούν ότι πρόκειται για ένα flashmob (μουσικοχορευτική δράση με τη συμμετοχή του παρευρισκομένου κοινού), και «θέλουν» να αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τάσης αυτής. Με έντονα και υβριστικά σχόλια δε, προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν την παράδοξη άποψη ότι κάτι που προβάλλει τη χώρα είναι ανθελληνικό!!!
Για την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο Εξωτερικό, απαιτείται η προσέγγιση διαφορετικών κοινών στόχων, με τη γλώσσα και με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα κοινά αυτά την επικοινωνία. Επίσης, είναι επιβεβλημένη η χρήση της νέας τεχνολογίας και η αξιοποίηση των νέων μέσων δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του πληθυσμού του παγκόσμιου χωριού, ενημερώνεται μόνο μέσα από το διαδίκτυο και τις εικόνες που αυτό αναμεταδίδει.
Το flashmob, είναι μία συνήθης πρακτική που εξυπηρετεί επικοινωνιακούς σκοπούς. Παραδείγματα πολλά στο youtube, που έχουν τύχει πολλών εκατομμυρίων views. Τόσο από χώρες όσο και από εταιρίες. Είτε για προϊόντα και υπηρεσίες, είτε για προορισμούς.
Το εν λόγω flashmob, κατάφερε 176.000 views, μόλις σε 3 ημέρες!!
Ενδεχομένως αυτή η προσπάθεια να εξοργίζει ορισμένους κύκλους που εμμένουν στις παραδοσιακές μεθόδους, στις διαφημιστικές εκστρατείες υψηλών προϋπολογισμών και στην εσωστρέφεια.
Ο ΕΟΤ καινοτομεί, παράγει νέες ιδέες και δουλεύει μεθοδικά για να αλλάξει την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό.
Οι 176.000 και πλέον φίλοι μας που είδαν το video αυτό, συμφωνούν!
Η επικοινωνιακή μας στρατηγική, εξελίσσεται με βήματα σίγουρα και σταθερά.
Προβάλλουμε την ίδια την ΕΛΛΑΔΑ !!
Πώς ένα χορευτικό video, για τους νέους, με ελληνική μουσική,
σαρώνει στο internet
176.000 views σε τρεις ημέρες !!
Και πώς οι γνωστοί άγνωστοι του διαδικτύου προσπάθησαν
-ανεπιτυχώς-
να αμαυρώσουν μια νέα ιδέα
Η επικοινωνιακή στρατηγική του Ελληνικού Τουρισμού για το 2013, ανακοινώθηκε την 31η Οκτωβρίου 2012, από την Πολιτική Ηγεσία του Τουρισμού σε ανοικτή εκδήλωση για το κοινό, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εκπρόσωποι των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και της διαφημιστικής αγοράς.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε αναλυτική παρουσίαση των αρχών της επικοινωνίας της Ελλάδας, στο Εξωτερικό για το επόμενο έτος και ειδικότερα για τις σημαντικότερες αγορές για τον Ελληνικό Τουρισμό.
Για πρώτη φορά, μετά από χρόνια, η παρουσίαση ήταν έγκαιρη, εμπεριστατωμένη και το κυριότερο, ως προαπαιτούμενο, προτάσσει τον εθνικό χαρακτήρα της επικοινωνίας συνολικά. Για την καλύτερη επίτευξη του στόχου, έχουν συμφωνήσει στην ανάγκη συνέργειας όλοι οι συναρμόδιοι φορείς ΣΕΕ, ΣΕΤΕ, ΠΟΞ κ.α, που οι δράσεις τους ενισχύουν την εξωστρέφεια της χώρας μας.
Κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού (WTM), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 5-8/11/12, ανακοινώθηκε από την Πολιτική Ηγεσία του Τουρισμού, η επικοινωνία για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, για το έτος 2013 και έτυχε ευρείας αποδοχής.
Ο ΕΟΤ συμμετείχε στην Έκθεση δυναμικά με ένα από τα καλύτερα περίπτερα, ενώ στο πρόγραμμα προβολής της χώρας, εντάχθηκαν εκδηλώσεις, καθώς και συναντήσεις με σημαντικούς παράγοντες της τουριστικής αγοράς της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και άλλων βασικών αγορών για την Ελλάδα. Όπως άλλωστε έγινε σαφές κατά την επικοινωνία με τους επιχειρηματίες και τα ΜΜΕ της Μεγάλης Βρετανίας, η παρουσίαση των αρχών της επικοινωνιακής στρατηγικής του Ελληνικού Τουρισμού, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί καμπάνια ή μέρος καμπάνιας.
Οι εφαρμογές της επικοινωνιακής στρατηγικής, προσαρμόζονται, στοχευμένες ανά αγορά σε συνδυασμό με τις διαθέσιμες πιστώσεις και τα μέσα επικοινωνίας που θα επιλεγούν σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Με το ίδιο σκεπτικό και σύμφωνα με τις πρακτικές της σύγχρονης επικοινωνίας, (που είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής σε νεανικά και δυναμικά κοινά σε όλο τον κόσμο και διαχέει εικόνες και ήχους ως επικοινωνία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), προγραμματίσθηκε παράλληλη υπαίθρια εκδήλωση με συμμετοχή νέων χορευτών και κοινού προκειμένου να παραχθεί μικρής διάρκειας video ως υλικό για viral campaign.
Το υλικό αυτό, ΔΕΝ αποτελεί μέρος διαφημιστικής καμπάνιας ΟΥΤΕ διαφημιστικό σποτ για τη διεθνή τουριστική αγορά, αλλά ένα μεμονωμένο οπτικοποιημένο μήνυμα που ήδη κάνει το γύρο του κόσμου με 176.000 και πλέον προβολές. Ένα άλλο σημείο για το οποίο έγινε συστηματική προσπάθεια σύγχυσης είναι το κόστος της δράσης αυτής, δεδομένου ότι οι επιτιθέμενοι παραπληροφορούντες, διαβάζουν τις αποφάσεις με τον τρόπο που αυτοί επιλέγουν.
Παρ΄ όλα αυτά, η χρήση αυτής της νέας τεχνοτροπίας για την αποστολή μίας νεανικής πρόσκλησης στους Βρετανούς να επισκεφθούν την Ελλάδα, προκάλεσε το ενδιαφέρονορισμένων ακραίων κύκλων οι οποίοι με τις αστοιχείωτες διαμαρτυρίες και υβριστικούς χαρακτηρισμούς παραπληροφορούν, με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συντριπτική πλειοψηφία, οι κύκλοι αυτοί, «θέλουν» να αγνοούν ότι πρόκειται για ένα flashmob (μουσικοχορευτική δράση με τη συμμετοχή του παρευρισκομένου κοινού), και «θέλουν» να αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τάσης αυτής. Με έντονα και υβριστικά σχόλια δε, προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν την παράδοξη άποψη ότι κάτι που προβάλλει τη χώρα είναι ανθελληνικό!!!
Για την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο Εξωτερικό, απαιτείται η προσέγγιση διαφορετικών κοινών στόχων, με τη γλώσσα και με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα κοινά αυτά την επικοινωνία. Επίσης, είναι επιβεβλημένη η χρήση της νέας τεχνολογίας και η αξιοποίηση των νέων μέσων δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του πληθυσμού του παγκόσμιου χωριού, ενημερώνεται μόνο μέσα από το διαδίκτυο και τις εικόνες που αυτό αναμεταδίδει.
Το flashmob, είναι μία συνήθης πρακτική που εξυπηρετεί επικοινωνιακούς σκοπούς. Παραδείγματα πολλά στο youtube, που έχουν τύχει πολλών εκατομμυρίων views. Τόσο από χώρες όσο και από εταιρίες. Είτε για προϊόντα και υπηρεσίες, είτε για προορισμούς.
Το εν λόγω flashmob, κατάφερε 176.000 views, μόλις σε 3 ημέρες!!
Ενδεχομένως αυτή η προσπάθεια να εξοργίζει ορισμένους κύκλους που εμμένουν στις παραδοσιακές μεθόδους, στις διαφημιστικές εκστρατείες υψηλών προϋπολογισμών και στην εσωστρέφεια.
Ο ΕΟΤ καινοτομεί, παράγει νέες ιδέες και δουλεύει μεθοδικά για να αλλάξει την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό.
Οι 176.000 και πλέον φίλοι μας που είδαν το video αυτό, συμφωνούν!
Η επικοινωνιακή μας στρατηγική, εξελίσσεται με βήματα σίγουρα και σταθερά.
Προβάλλουμε την ίδια την ΕΛΛΑΔΑ !!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου