Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

23 Μαρ 2012

Ημερίδα στο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος Αυλίδος

Ο διευθυντής του σχολείου Α. Νικολακάκης
«Συστημική αντιμετώπιση προβλημάτων και Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» ήταν το θέμα ημερίδας που παρουσιάστηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Βαθέος Αυλίδας, την Τετάρτη 21 Μαρτίου, στις 5:30 το απόγευμα.

Στην ημερίδα έγινε προβολή ταινίας με κύριο θέμα τον Αυτισμό. Σχολιάστηκαν τα κύρια σημεία της, αυτά που σχετίζονται με τη Συστημική αντιμετώπιση προβλημάτων και τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, σε σχέση πάντα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Στόχος, η δημιουργία μιας νέας οπτικής, σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με μαθητές και γονείς, αντιμετωπίζουν το Πρόβλημα ως Πρόκληση και μεταμορφώνουν τη Μάθηση σε Απόλαυση!

Αναλύθηκε ο ρόλος της οικογένειας, του συγγενικού περιβάλλοντος, των συμμαθητών και των εκπαιδευτικών, σε καταστάσεις με ύπαρξη αναπηρίας. Παρουσιάστηκαν εναλλακτικές, δόθηκαν εργαλεία διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς, και αναλύθηκαν οι έννοιες του επικοινωνιακού χώρου, της παροχής επιπλέον χρόνου, και του δικαιώματος της αμφισβήτησης.

Τέλος, γονείς και εκπαιδευτικοί συζήτησαν μεταξύ τους για την καλύτερη εκπαίδευση και ποιότητα ζωής των παιδιών.
·         Η αποδοχή της διαφορετικότητας είναι η αρχή και το τέλος της μαθησιακής διαδικασίας τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι
·         Τα σημαντικότερα ζητήματα τα οποία θέτουν οι γονείς στις συμβουλευτικές υπηρεσίες είναι : α) ακριβή πληροφόρηση γύρω από τη φύση των προβλημάτων του παιδιού τους (διάγνωση) και β) Τι προοπτικές μπορεί να έχει το παιδί τους, τι επιφυλάσσει το μέλλον (πρόγνωση).
o    Τι δουλειά θα μπορέσει να μάθει;
o    Θα είναι ικανό ποτέ να ζήσει μόνο του;
o    Την αιτιολογία της δημιουργίας των προβλημάτων
o    Είναι κληρονομικό;
·         Τα παιδιά χρειάζονται τόσο από τους δασκάλους τους, όσο και από τους γονείς τους συχνότερη ανατροφοδότηση για τις επιδόσεις τους και τη συμπεριφορά τους
·         Γνωρίζοντας τα όρια, τις δυνάμεις, και τις αδυναμίες του παιδιού προφυλάσσουμε το παιδί από καταστάσεις στις οποίες υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εισπράξει αίσθημα μειονεξίας και απόρριψη εξαιτίας της συμπεριφοράς του.
o    Δε θα εκνευριζόμαστε, όταν παρατηρούμε ότι κουράζεται γρήγορα από το διάβασμα του
o    Δε θα του απευθύνουμε ταπεινωτικούς χαρακτηρισμούς.
·         «Αν το παιδί δε μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessorri

Ομιλητής της ημερίδας ήταν ο σχολικός σύμβουλος της 1ης περιφέρειας  Πέτρος Ορφανός.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου