Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

19 Μαρ 2013

Το 93% των καταναλωτών έχει κόψει το φαγητό απ’ έξω


Το 93% των καταναλωτών έχει περιορίσει το φαγητό από έξω, όπως προκύπτει από έρευνα με θέμα «Διατροφή και Οικονομική κρίση» που διεξήγαγαν σε συνεργασία με την ΕΚΠΟΙΖΩ οι φοιτήτριες του τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Α. Παναγοπούλου και Β. Σκάκκου.


Η έρευνα δόθηκε στη δημοσιότητα με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Καταναλωτή στις 15 Μαρτίου 2013.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας:
- To 55,1% του δείγματος είχε υποστεί μείωση των εισοδημάτων του.
- Το 44% απάντησε ότι το εισόδημά του δεν επαρκεί για την κάλυψη των καθημερινών διατροφικών του αναγκών.
- Βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμου, αλλά και για την επιλογή του καθημερινού γεύματος είναι το κόστος.
- Τα τρόφιμα που έχουν περιοριστεί λόγω διατροφικών συνηθειών αλλά και λόγω κόστους είναι το κρέας (63,7%), τα ψάρια (60,5%), τα γλυκά (51,2%) και το αλκοόλ (48,8%).
- Τα τρόφιμα που επιλέγονται για συχνότερη κατανάλωση, σε σχέση με το παρελθόν, είναι τα ρύζι/πατάτες (70,8%), τα όσπρια (70,8%), το ψωμί (50,2%) και τα λαχανικά (46,9%).

Στο μεταξύ, από το πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης της ΕΚΠΟΙΖΩ προκύπτει, όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου η εθελόντρια στο πρόγραμμα Α. Λελέκη, MBPsS Συμβουλευτική Ψυχολόγος-Οικογενειακή Θεραπεύτρια, το «κύριο πρόβλημα των μετεχόντων ήταν η συναισθηματική φόρτιση: αισθάνονταν απομόνωση, αγωνία, απόγνωση, θυμό, ντροπή, ενώ αρκετοί είχαν αυτοκτονικούς ιδεασμούς. Ένα κοινό στοιχείο ήταν η αίσθηση επικείμενου κινδύνου εξαιτίας των ξαφνικών αλλαγών που συνέβησαν στο βιοτικό τους επίπεδο.

Στις ομάδες συμβουλευτικής το πρόσωπο που μοιράζεται τα συναισθήματά του βρίσκει ένα ασφαλές πλαίσιο όπου ακούγεται, παίρνει αποδοχή, αισθάνεται κατανόηση, ζεστασιά και εμπιστοσύνη. Δυναμώνει μέσα από το μοίρασμα συναισθημάτων και εμπειριών, συνειδητοποιεί ότι δεν είναι ο μόνος με δυσκολίες, οπότε σε δεύτερο χρόνο έρχεται και η ανακούφιση από το σύμπτωμα».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου