Xτες, καθόλου αιφνιδιαστικά είναι η αλήθεια αφού από τον Ιούλιο του 2012 διαμαρτυρόμαστε για την αντιπαιδαγωγική αυτή νομοθετική ρύθμιση, ψηφίστηκε η έγκριση της επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 που ψηφίστηκε χθες από τους εκπροσώπους μας στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Στο κείμενο αναφέρεται μεταξύ άλλων και η «μείωση αναπληρωτών μέσω αύξησης των ωρών διδασκαλίας».
Ως Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Χαλκίδας ξεκαθαρίζουμε ότι :
Ο στόχος του Μεσοπρόθεσμου, που δεν είναι άλλος από την μείωση του αριθμού των νεοδιόριστων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και την αντίστοιχη μείωση των κονδυλίων για την Παιδεία, είναι απαράδεκτος και αντιτίθεται σε κάθε παιδαγωγική λογική και πρακτική.
Αν και ο Υπουργός Παιδείας δήλωνε σε όλους τους τόνους ότι δεν προτίθεται να θέσει σε άμεση εφαρμογή αυτό το μέτρο, το πρόβλημα πλέον είναι υπαρκτό. Προφανώς οι δεσμεύσεις του Υπουργείου είναι λόγια χωρίς αξία, χωρίς νόημα, χωρίς ουσία.
Ως εκπαιδευτικοί δηλώνουμε αντίθετοι με την πρόθεση του Υπουργείου να αυξήσει το διδακτικό μας ωράριο.
Μπορεί ασφαλώς το θέμα να ακούγεται επικοινωνιακά σωστό και δίκαιο για τον κόσμο που δε γνωρίζει και, μάλιστα, πολλοί συμπολίτες μας ίσως και να συμφωνούν απόλυτα με αυτή την απόφαση, πιστεύουμε όμως ότι το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να παίρνει αποφάσεις με γνώμονα και στόχο την αναβάθμιση της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ της ΠΑΙΔΕΙΑΣ και μόνο.
Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν να αγνοεί το Υπουργείο όλες τις σχετικές έρευνες, όπως αυτή του ΟΑΣΑ (2012) και να υιοθετεί προτάσεις καταστροφικές για την Α/θμια Εκπαίδευση;
Το εργασιακό ωράριο (όχι μόνο στην Ελλάδα, σε όλο τον Δυτικό κόσμο) δεν ταυτίζεται με το διδακτικό.
Αυτό συμβαίνει γιατί στο εργασιακό μας ωράριο συνυπολογίζεται και ο χρόνος που χρειάζεται ένας εκπαιδευτικός για να εκτελέσει τις διοικητικές εργασίες που οφείλει να περατώσει καθώς και ο χρόνος για την έρευνα και προετοιμασία για τις επόμενες διδακτικές ώρες.
Οι εκπαιδευτικοί στην Α/θμια Εκπαίδευση εργάζονται ως νεοδιόριστοι 24 διδακτικές ώρες την εβδομάδα, σταδιακά (όσο αυξάνονται τα χρόνια προϋπηρεσίας) ο αριθμός αυτός μειώνεται.
Με την υλοποίηση της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας να αυξήσει κατά δύο έως τρεις (2-3) διδακτικές ώρες το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών θα υπάρξουν οι άμεσες συνέπειες :
A) Θα υπάρξουν σχολικές τάξεις που εκ των πραγμάτων δε θα μπορούν να έχουν «δάσκαλο της τάξης» αλλά έναν δάσκαλο που θα τους διδάσκει μόνο Μαθηματικά, έναν που θα κάνει μόνο Γλώσσα κτλ. Με λίγα λόγια το Δημοτικό Σχολείο «γυμνασιοποιείται» επιβαρύνοντας τους μικρούς μαθητές και μόνο. Ο συναισθηματικός σύνδεσμος του δάσκαλου της τάξης με τους μαθητές αυτής δε θα είναι ίδιος για όλα τα παιδιά γιατί , πολύ απλά, οι μαθητές των εν λόγω τάξεων δε θα έχουν «δικό τους δάσκαλο».
B) Πρακτικά θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να φτιαχτεί ημερήσιο πρόγραμμα στα σχολεία καθώς οι συνδυασμοί θα είναι δαιδαλώδεις, υπερβολικά πολύπλοκοι και πολλές τάξεις θα φορτωθούν «πρώτες ώρες» με μαθήματα ειδικότητας κι όχι με Γλώσσα, Μαθηματικά.
Γ) Θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος προετοιμασίας των εκπαιδευτικών.
Δ) Θα μειωθεί δραματικά ο αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε κάθε σχολική μονάδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε κάθε 12/θέσιο σχολείο θα πλεονάζουν 2 συνάδελφοι. Αυτό θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε κατακόρυφη μείωση των προσλήψεων αλλά και των αποσπάσεων τόσο εντός, όσο κι εκτός ΠΥΣΠΕ για όλους (δάσκαλοι, ειδικότητες)! Αντίθετα θα υπάρξουν υποχρεωτικές αποσπάσεις εκτός ΠΥΣΠΕ (στις περιοχές όπου οι εκπαιδευτικοί δε θα μπορούν να υπηρετήσουν σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΠΕ) με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί ο οικονομικός και οικογενειακός προγραμματισμός των συναδέλφων.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες και το γεγονός ότι οι Τροϊκανοί πιέζουν να πάρουμε αποφάσεις σε βάρος της πατρίδας μας όμως δε μπορούμε να διανοηθούμε ότι το Ελληνικό Κράτος προτίθεται να θυσιάσει την ποιότητα της Παιδείας για να έχει βραχυπρόθεσμα οικονομικά οφέλη, τορπιλίζοντας το μακροπρόθεσμο όφελος που προσφέρει η ποιοτική μόρφωση στα παιδιά μας.
Αντί, λοιπόν, να αυξήσει το Υπουργείο το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, καλύτερο και πιο ωφέλιμο θα ήταν να βελτιώσει τις υλικοτεχνικές υποδομές των σχολείων έτσι ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάζουν το μάθημά τους όσο το δυνατόν καλύτερα.
Θα ήταν πιο ωφέλιμη για τα παιδιά η παροχή σε όλα τα 6/θεσια και άνω δημοτικά σχολεία στην χώρα μας της δυνατότητας διδασκαλίας Αγγλικών, Πληροφορικής, Μουσικής και όλων των άλλων νέων αντικειμένων από την Α' Δημοτικού , χωρίς διακρίσεις σε πιλοτικά και μη , με τη συνεργασία δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για το συμφέρον των παιδιών μας και για να διασφαλιστεί η δυνατότητα της εργασίας για όλους μας .
Πρέπει επιτέλους να σταματήσει η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού κόσμου, ειδικά από τους θεσμικούς παράγοντες που οφείλουν να τους υπερασπίζονται.
Αν θέλετε να υποβαθμίσετε τον χώρο της Παιδείας, την ποιότητα που παρέχεται στους μαθητές μας, ας το δηλώσετε ξεκάθαρα.
Αν η έλλειψη χρημάτων σας αναγκάζει να επιλέξετε τη διάλυση των εργασιακών μας δικαιωμάτων αλλά και της παιδαγωγικής πρακτικής όλου του Δυτικού κόσμου, τουλάχιστον μην εμπλουτίζετε τις πράξεις σας με «παιδαγωγικά» επιχειρήματα.
Σεβαστείτε την επιστημονική και επαγγελματική μας αξιοπρέπεια.
Σεβαστείτε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
Σεβαστείτε πρώτα και πάνω από όλα τους Έλληνες μαθητές.
Θα μας βρείτε απέναντί σας σε κάθε σας προσπάθεια να υποβαθμίσετε το αγαθό της Παιδείας, το πιο σπουδαίο εθνικό μας αγαθό και κληροδότημα.
Ως Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Χαλκίδας δεσμευόμαστε να καταθέσουμε άμεσα πρόταση στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας να συνταχθεί επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας την οποία θα κληθούν να προσυπογράψουν όλοι οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες – μέλη του Συλλόγου μας.
Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. Χαλκίδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου