Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 2015 αντί για το 2019, φέρνει το υπουργείο
Ανάπτυξης και Υποδομών την απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών οδικών
μεταφορών (ΚΤΕΛ).
Όπως αποκάλυψε χθες ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, ήδη συντάσσεται τεχνική
μελέτη σε συνεννόηση με την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ και τους εμπλεκόμενους φορείς,
η οποία θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Στόχος είναι το σχετικό σχέδιο νόμου να έχει καταρτιστεί έως τον Μάρτιο του
2013 ώστε η αγορά, η οποία στο σύνολό της έχει κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα
550 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, να λειτουργήσει απελευθερωμένη από το 2015.
Ο κ. Χατζηδάκης πάντως ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να
λειτουργήσει αιφνιδιαστικά: «Θα καταρτιστεί νομοσχέδιο, θα υπάρξει διάλογος, δεν
θα αιφνιδιαστεί κανένας» τόνισε χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη
ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε καταρτίσει μελέτη για τους εναλλακτικούς
τρόπους απελευθέρωσης της αγοράς, η οποία πρότεινε τρία βασικά σενάρια:
- Την πλήρη απελευθέρωση του συγκοινωνιακού έργου των αστικών και των υπεραστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, ώστε να δίνεται δικαίωμα σε όλους τους ενδιαφερόμενους για έκδοση αδειών.
- Τη μερική απελευθέρωση της αγοράς, με την ελεύθερη άσκηση του τακτικού συγκοινωνιακού έργου σε περιορισμένο αριθμό δρομολογίων εκεί όπου υπάρχει κερδοφορία, με παράλληλους διαγωνισμούς ομαδοποίησης κερδοφόρων και «άγονων» γραμμών.
- Τη δημοπράτηση ομάδων
κερδοφόρων και ζημιογόνων γραμμών, μέσα από διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς
άνοιγμα σε κανένα δρομολόγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου