Επικοινωνήστε μαζί μας στο email: oneiropagida2012@gmail.com

20 Φεβ 2014

Τζίρος από "χρυσάφι" για τη σπείρα των λαθρεμπόρων καυσίμων. Αρχηγικός ο ρόλος του Σπανού, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ

Δύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και με τους καταναλωτές να παγώνουν από την εκτίναξη των φόρων, οι λαθρέμποροι εξακολουθούν να αλωνίζουν, όπως αποδείχθηκε από την εξάρθρωση του κυκλώματος που είχε ρίξει στην αγορά χιλιάδες τόνους ναυτιλιακού πετρελαίου.

Ο τζίρος από την απάτη του μαύρου χρυσού ήταν τεράστιος: μόνο οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ. Αρχηγικό ρόλο στο κύκλωμα είχε -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΛ.ΑΣ. - ο Γιώργος Σπανός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ Ατρόμητος. Ως βασικά στελέχη του κυκλώματος κατηγορούνται ακόμη ένας υπάλληλος και ένας συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.

Βαριές κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο συνδικαλιστής Μανώλης Χατζόπουλος, με θέση προϊσταμένου στη Διεύθυνση Εποπτείας και Διαχείρισης Πετρελαιοειδών του υπουργείου Περιβάλλοντος. Είναι πρόεδρος σωματείου εργαζομένων στην Ενέργεια. Σύμφωνα με τη δικογραφία, φρόντιζε να ενημερώνει εγκαίρως τα μέλη του κυκλώματος καθώς λόγω της θέσης που κατείχε είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία.

Μάλιστα, ο συνδικαλιστής φέρεται ότι χρησιμοποιούσε και κωδικούς στις τηλεφωνικές του επικοινωνίες με τα στελέχη του κυκλώματος, όπως «βγαίνει η μετεωρολογία» για να υπονοήσει ότι θα γινόταν έλεγχος για λαθρεμπόριο καυσίμων ή «πάμε για ούζα στο Πέραμα», εννοώντας ότι πρέπει να συναντηθούν.

Ο Δεύτερος Σύνδεσμος
Για την εμπλοκή του στο κύκλωμα με παρόμοιο ρόλο συνελήφθη και υπάλληλος του Α' Τελωνείου Πειραιά ο οποίος επίσης κατηγορείται ότι φρόντιζε να ενημερώνει για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για τη διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου.
Έπειτα από έρευνες της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Δυτικής Αττικής που κράτησαν πάνω από έξι μήνες αποκαλύφθηκε η υπόθεση του λαθρεμπορίου και «δέθηκαν» τα στοιχεία. Το πράσινο φως για την τελική επιχείρηση άναψε προχθές το βράδυ. Προσήχθησαν συνολικά 30 άτομα εκ των οποίων συνελήφθησαν 15, ανάμεσά τους και δύο πρατηριούχοι στη Δυτική Αττική που έχουν εμπλακεί και στο παρελθόν σε παρόμοιες υποθέσεις. Για την υπόθεση αναζητούνται άλλα εννέα μέλη της συμμορίας.

Έγιναν έρευνες στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε συνεργαζόμενο πρατήριο όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα αφορολόγητου ναυτιλιακού καυσίμου, πέντε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ. Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε εις βάρος τους αντιμετωπίζουν σοβαρές κατηγορίες όπως σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ' επάγγελμα και κατ' εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος), αλλά και ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ' εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.

Ο κλέψας του κλέψαντος
«Οδηγός κομπίνας» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η δικογραφία για την υπόθεση, καθώς, όπως προκύπτει, τα μέλη του κυκλώματος έκλεβαν εκτός από το Δημόσιο και... ο ένας τον άλλον! Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τους ελέγχους βρέθηκαν «πειραγμένες» αντλίες σε πρατήρια όπως και αδήλωτες δεξαμενές.

Η κομπίνα σε 4 βήματα
1. Η παραγγελία
Τα φορτηγά της εταιρείας φόρτωναν ποσότητες αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου, για παράδοση σε πλοία ανάλογα με τις παραγγελίες.
2. Η Ζύγιση
Στα λιμάνια παρέδιδαν μικρότερη ποσότητα. Για να μην γίνεται αντιληπτή η κλοπή εμφάνιζαν πλασματικές ζυγίσεις, έχοντας προσυνεννοηθεί με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας. Υπήρχαν περιπτώσεις στις οποίες δεν χρειάζονταν καν ζύγιση σε πειραγμένη πλάστιγγα, αφού συνεργούσάν στην κλοπή υπεύθυνοι παραλαβής καυσίμων πλοίων.
3. Η ανάμειξη
Το ναυτιλιακό πετρέλαιο που έμεινε στα βυτιοφόρα επέστρεφε στην εταιρεία. Εκεί αναμειγνυόταν με πετρέλαιο κίνησης, προκειμένου να μην γίνεται αντιληπτό από τον ειδικό χρωματισμό του.
4. Στη συνέχεια διοχετευόταν στα συνεργαζόμενα με το κύκλωμα πρατήρια και πωλούνταν ως κίνησης.




http://news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου